ושוב תיכון יוקרתי בתל אביב: חינוך לדמוקרטיה - על תנאי. מורה כינתה תלמיד: אנטישמי

מה 'מקפיץ את הפיוז' למורה ב'תיכון חדש'?
האם התלמיד הביע הזדהות עם 'כך'? תמיכה ביגאל עמיר? או בברוך גולדשטיין?
האם הצדיק טרנספר? או אמר משהו בסגנון "כל הערבים..."?
אז זהו שלא, אלה היו הגבולות של השמאל הישן והעייף, בתיכון חדש כבר מזמן התקדמו הלאה, הרחק הרחק משם.
הכותרת מתמקדת בכינוי ה'לא ראוי' ודאי גם מעליב, בו כינתה מורה תלמיד בכיתה. אכן לא יפה ומחר (היום) היא תתנצל, ונגמר הסיפור. האומנם?
על שום מה עלה קיצפה של המורה? מה אמר התלמיד שעורר את זעמה עד כדי כך שלא יכולה היתה להתאפק ואיבדה את עשתונותיה?

זה קרה במהלך שיעור אזרחות ביום השואה, תלמידי כיתה י"ב בבית הספר תיכון חדש בתל אביב קיימו דיון בפרשת קם. בשלב מסויים כינה אחד התלמידים את ענת קם 'שונאת ישראל'! וואהו.
בתגובה אמרה לו המורה שהוא אנטישמי, ולא נרגעה כי לא זו בלבד היא גם סילקה אותו מן הכיתה ולא זו בלבד, הוסיפה והודיעה לו שהוא מסולק משיעוריה עד סוף השנה, ולא זו בלבד, לאחר שעזב את הכיתה הרגישה שלא די לה ואמרה לבני הכיתה הנותרים ש"בכל אחד מאיתנו מסתתר נאצי קטן". לא פחות ולא יותר.
אז היא תתנצל, אז מה? נפתרה הבעיה?
קישור לכתבה ששודרה בערוץ 2: reshet.ynet.co.il

ובאותו עניין:
מלקטת: חוק הוא חוק. נקודה. ומהי פרובוקציה בעיני המחנכים בגימנסיה הרצליה

ענת קם בוגרת בית הספר התיכון שליד האוניברסיטה העברית, גם הוא תיכון יוקרתי לא פחות.
אורי תובל (כיום עורך בעיתון 'הארץ') מורה ומחנך (לשעבר) בתיכון היוקרתי. להלן מבחר מדעותיו, לאורם אפשר רק לשער חינך את תלמידיו:
על משפחה ששכלה שניים מבניה - בשירות צבאי: "משפחה של פאשיסטים ג'יהדיסטים", על האם השכולה: "קיבלה עשר דקות בשידור חי כדי לגולל את תפיסת עולמה הלאומנית", "הדתיים הלאומיים הפכו את צה"ל לכלי שרת למטרות הפוליטיות שלהם, לכן הם גם נהרגים יותר, וכשהם נהרגים הם מדברים", "לא יכול לשמוע את המנטרה עם ישראל, ארץ ישראל, צבא הגנה לישראל". הוא גם התנצל מאוחר יותר על דבריו אלה במכתב יפה, באמת יפה. אז מה?
מלקטת: סגן עורך מוסף 'הארץ': "לא רוצה לחיות במדינה של אלירז פרץ ולא של אמא שלו. ותנחומים למשפחה... משפחה של פאשיסטים ג'יהאדיסטים ושאף אחד לא יגיד לי שהוא נהרג בשבילי"

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

אני חושבת שהמורה הזאת נסחפה קצת כי לכל אחד צריכה להינתן האפשרות להביע את דעותיו. אני עובדת עם ילדים יותר קטנים במסגרת של ההוראה לגיל הרך ודבר כזה עוד לא קרה לי. קצת עצוב האמת בגלל שהבית ספר שמו הוא "דמוקרטי".