אנה בלצר פורסת את האסטרטגיה העומדת מאחורי 'הפעילות למען שוויון זכויות'

ועוד קצת על בלצר, Anna Baltzer, רק בגלל ההזדמנות להבין קצת יותר מה מסתתר מאחורי התדמית הנקיה והאידיאליסטית של אותם 'פעילי זכויות אדם' בחו"ל, אלה המתרכזים אקסלוסיבית ב'זכויות' הפלשתינים. בראיון נינוח ואוהד ל Palestine Note  נשאלת, ממש לקראת סיומו, שאלה אחת לפני אחרונה: מהו לדעתך הפתרון האידיאלי לשאלת המדינה הפלשתינית?
בלצר
: בעיני, כמה מדינות זו לא השאלה כמו האיכות של המדינות הללו. הבסיס לכל פתרון חייב להיות [מנקודת ראות של] דמוקרטיה ושוויון זכויות... אם זה יבוא לידי ביטוי בפדרציה, במדינה דו לאומית, במדינה אחת, זה ממש לא חשוב, אלא שקשה לדמיין שזה יכול לבוא לידי ביטוי בפתרון 'שתי המדינות' כל עוד אחת המדינות ממשיכה להגדיר את עצמה כמדינת הלאום היהודי, שמעצם טבעה שוללת מהפלשתינים את מימוש הזכויות המלאות שלהם...
[אבל] אני חושבת שפרודוקטיבי יותר[מניב את התוצאה הרצויה] לדבר על זכויות [במקום לדבר על עניין המדינות], כי [לאנשים] קשה להתנגד למונח 'שוויון זכויות' - [לעומת זאת] קל להתנגד ל[כשמדברים איתם על] 'מדינה אחת' מול 'שתי מדינות'... מהמקום הזה [של דיבור על זכויות ולא על מדינות] מתקדמים לכיוון הפתרון הריאלי והצודק... [שהוא כל פתרון שיתבסס על] דמוקרטיה, זכויות האדם, והגדרה עצמית מלאה לכל העמים.
וזו האסטרטגיה כולה על רגל אחת:

התכנית האמיתית: פתרון המדינה האחת שמשמעותו ביטול מדינת הלאום היהודי - ישראל/
עבור אנשים רבים (מעורר התנגדות) זה עדיין קשה לעיכול .
על כן כצעד טקטי "פרודוקטיבי יותר" מתרכזים במונחים שאף אחד לא יכול להתנגד להם: שוויון זכויות, 'זכויות אדם', דמוקרטיה.
תוך כדי הופכים את ישראל לאפרטהייד למשל, לסמל של כל מה שעומד בסתירה לדמוקרטיה, זכויות אדם (ושאר מונחים שאי אפשר להתנגד להם) מכאן, נותנים לאנשים לעשות החשבון ולהגיע לבד למסקנה המתבקשת: ביטול מדינת ישראל כמדינת לאום של העם היהודי במילים אחרות ביטול הטעות ההסטורית - התנועה הלאומית היהודית: הציונות.

מהו  'מימוש הזכויות המלאות של הפלשתינים'?
מימוש זכותו של העם הפלשתיני למדינת לאום במולדת ההסטורית: פלשתין. זכות בסיסית שלטענת הערבים נגזלה מהם ע"י האו"ם בהחלטת החלוקה מ- 1947. האמנה הלאומית הפלשתינית הם עוסקת רק בזה, המאבק להשגת היעד היחיד את הדיון על מהות המדינה ואופייה (דמוקרטיה, זכויות אדם, וכל שאר ירקות) משאירים באופן מפורש ליום שאחרי (סעיף 3 באמנה).

'פתרון שתי המדינות' לא ייתכן כי מטבעה מדינת הלאום היהודית שוללת מהם זכות זו, מה בנוגע למדינת לאום פלשתינית השוללת במהותה את קיומה של מדינת לאום יהודית על אדמת פלשתין? מה בעיה כאן?...

עוד באותו עניין:
מלקטת: אנה בלצר יהודיה אמריקאית מזן חדש
מלקטת: "בחירתה של סופי" - הגירסה העזתית

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה על ניתוח חשוב, במיוחד בימים אלה!
האם אפשר לצטט בפייסבוק? מי המחבר?

נאוה
http://www.facebook.com/navavaa?v=wall#!/navavaa

מלקטת אמר/ה...

בשמחה