"בחירתה של סופי" - הגירסה העזתית

ברברה לובין, סבתה אמריקאית חמודה באמת, יהודיה כמובן, עם לב רחב רחב. עסוקה בלהציל את העולם ואת ילדי עזה בפרט.

בבלוג שלה Notes from Palestine היא פירסמה את הסיפור הבא:
23 ינואר, 2009

ביום רביעי, לאחר 10 שעות מפרכות במעבר הגבול רפיח שבין מצרים לפלסטין נכנסנו סוף סוף, שרון ואלאס (תומכת ותיקה של MECA) ואני לרצועת עזה.

יש כל כך הרבה לספר מהיום הראשון שלנו בעזה. כל כך הרבה כאב והרס. אבל יש סיפור אחד במיוחד שאני חושבת שעל העולם לשמוע. שמעתי על אמא שהיתה בבית עם עשרת ילדיה, כאשר חיילים ישראלים נכנסו לבית. החיילים אמרו לה שעליה לבחור חמישה מבין ילדיה "למסור אותם כמתנה לישראל." כאשר החלה לצרוח באימה הם חזרו על הדרישה ואמרו לה שהיא יכולה לבחור או שהם יבחרו במקומה. אז, רצחו החיילים הללו חמישה מילדיה מול עיניה. היום למדתי שהמושג "מוסר יהודי" באמת מת. אנחנו יכולים להיות פאשיסטים, טרוריסטים, נאצים כמו כולם. על הקהילה הבינלאומית לדרוש שדברים כאלה לא יוכלו לקרות שוב לעולם..."
אלא שאת הסיפור היא הפיצה גם כמכתב אותו שלחה לכל מכריה וחבריה למאבק (והם רבים) שפורסם בהרבה מקומות בעיקר בלוגים ובאתרי 'זכויות אדם' למיניהם, במכתב הנוסח 'קצת' שונה:
Barbara Lubin, Gaza City
January 23, 2009
Dear ----,
... בתוך כל ההרס שראיתי עד כה, יש סיפור אחד במיוחד שאני חושבת שעל העולם לשמוע. פגשתי באמא שהיתה בביתה עם עשרת ילדיה, כאשר חיילים ישראלים נכנסו לבית...
Sincerely,
Barbara Lubin Gaza City, Gaza, Palestine
ההמשך זהה פחות או יותר, וזה הנוסח שנשלח ופורסם ברחבי העולם.
* the Middle East Children's Alliance MECA 'ברית ילדי המזרח התיכון' - מתוך 'מי אנחנו' באתר הארגון: ברית ילדי המזרח התיכון (MECA) הוא ארגון סיוע הומניטרי שבסיסו בברקלי, קליפורניה. אנו תומכים ילדים ומשפחות בפלשתין, עיראק ולבנון. (ילדים יהודים במזרח התיכון לא נכללים...)
אנה בלצר, Anna Baltzer, למשל, דמות ידועה בפני עצמה, מיהרה לפרסם את המכתב כבר למחרת (24 ינואר, 2009) במאמר ב OpEdNews תחת הכותרת: A Gift to Israel. את המאמר היא כותבת בעודה יושבת בבית קפה בביירות (...), ובו היא מספרת על המכתב שהפך את קרביה: "מכתב אותו כתבה חברתי ברברה לובין, יהודיה אמריקאית מייסדת MECA".

המכתב פורסם גם באתר של 'נשים בשחור'... הסניף ההולנדי! ומה להולנדיות ולנשים בשחור? ובכן מסתבר שהישראליות הצליחו להפיץ את המהפכה, 'נשים בשחור' הפכו לתנועה גלובלית. יש לה סניפים בארגנטינה, אוסטרליה, אוסטריה, בלגיה, דנמרק, גרמניה, הודו, איטליה, הולנד, סרביה, דרום אפריקה, ספרד, בריטניה, ארה"ב ובאורוגווי. כך לפי אתר האינטרנט שלהם: www.womeninblack.org
וכפי שמוסבר באתר של התנועה הבינלאומית הכל החל בישראל:

Beginnings in Israel
Women in Black as we know it today began in 1988 in Israel...
בן דרור ימיני מתייחס לסיפור במאמר שפורסם השבוע:
זה לא סיפור שראוי להפרכה. הרי אפילו הפלסטינים אינם מפיצים אותו, משום שהוא לא היה ולא נברא, ואתרים אנטי-ישראליים אחרים גם טרחו לתקן ולספר שמדובר בטעות, ושבעצם, בני המשפחה נפגעו מטיל, על ביתו של עיסא אל-בטראן, מורה באונר"א. זו הייתה גם הגרסה שפרסמה עמירה הס בעיתון "הארץ". באותה כתבה פורסמה גם תגובה של דובר צה"ל. אלא שאפילו תגובת דובר צה"ל לקתה בחסר. משום שהאיש אינו רק מורה באונר"א, אלא גם ראש יחידת הייצור הצבאי של החמאס, ומבוקש בכיר. הדברים מופיעים בתלונה אנונימית שהגיעה לאונר"א עוד ב-2008, מהורים שחששו לפגיעה בילדיהם, משום שהמורה שלהם הוא בכיר בחמאס. ובנוסף, לפני הפגזת הבית של המבוקש הבכיר, הגיעה אזהרה טלפונית.
עוד באותו עניין:
מלקטת: אנה בלצר יהודיה אמריקאית מזן חדש
אנה בלצר פורסת את האסטרטגיה העומדת מאחורי 'הפעילות למען זכויות אדם'  

אין תגובות: