אנה בלצר יהודיה אמריקאית מזן חדש

אנה בלצר (Anna Baltzer), צעירה יפהפיה, יהודיה אמריקאית, בת 29 בוגרת אונ' קולומביה, משתתפת בתכנית פולברייט, סופרת (כתבה ספר אחד ויחיד: "עדה בפלסטין: יהודיה אמריקנית בשטחים הכבושים") ו- נכדתם של פליטי השואה. היא גם מתנדבת ב'שירות הבינלאומי של נשים לשלום' - IWPS. כל עיסוקה בחיים הוא תיעוד של הפרות זכויות אדם בגדה המערבית ותמיכה בהתנגדות פלסטינית ה'לא אלימה' נגד 'הכיבוש'. כאשר היא לא בפלסטין, כך היא מספרת, היא מבלה את רוב זמנה בסיורים והרצאות בהן היא מציגה את המצגת שלה "החיים בפלשתין הכבושה: סיפורים של עדי ראייה וצילומים", ובקידום סיפרה הפופולרי. אין ספק קריירה מפוארת עושה הצעירה האמריקאית על גב הסכסוך המזרח תיכוני.

אפשר להתרשם ממנה בהופעה בלתי נשכחת ב'Daily Show', תכניתו הפופולרית של ג'ון סטיוארט (הלא הוא ג'ונתן סטוארט לייבוביץ - גם הוא מן הזן החדש של היהודי האמריקאי). אל הבמה מוזמנים שניים: אנה בלצר ומוסטפא ברגותי. ברקע שיקופית ענק של דגלי ישראל ופלשתין כנדרש ב'עימות' מסוג זה. בפתח הדיון מציג סטוארט אותם: "נמצאים איתנו כאן יהודיה אמריקאית ופלשתיני, כך שאם אתם מוכנים, למען הקהל, יאללה תריבו". כולם צוחקים, כמובן. כאן מגיעה התפנית. מתברר שהוזמנו דווקא כמייצגים שיתוף פעולה יהודי פלשתיני.
בתשובה לשאלה כיצד החל שיתוף הפעולה המיוחד הזה, אנה מפגינה 'בקיאות הסטורית': "מבחינה הסטורית, יהודים ופלשתינים חיו בשלום זה עם זה, הסכסוך הפלשתיני-ישראלי חדש יחסית, וזאת בניגוד לאמונה הרווחת..." וכן הלאה.
הכל יסלח לה, היא כל כך צעירה ויפה ורהוטה ושובת לב, מי שם לב בכלל:

ראה גם:
דיבור על שוויון זכויות כאסטרטגיה: אנה בלצר פורסת את האסטרטגיה העומדת מאחורי 'הפעילות למען זכויות אדם'

אין תגובות: