מפשעי הציונים: שמה של העיר הפלסטינית תל אל רביע שונה לתל אביב, כך מחקו היהודים את ההסטוריה הפלסטינית

בטור יומי בענייני דת המתפרסם בעיתון הרשמי של הרש"פ, אלחיאת אלג'דידה, ב 1 ביולי 2011:
"אללה הגדול והנשגב ציווה על המלאך גבריאל לשים את מוחמד על חית רכיבה [בשם] אל בוראק, שהיה הכלאה בין סוס וחמור. המסע הלילי היה הן פיזי והן רוחני ... ברגע שהוא [מוחמד] הגיע למסגד אל אקצה, (בתקופתו של מוחמד המסגד עדיין כלל לא נבנה). הוריד המלאך גבריאל את מוחמד מעל גבו של אל בוראק, ואז קשר את החיה לסלע אל בוראק, אשר נקרא בשם 'כותל אל בוראק ". היהודים שינו את שמו ל 'הכותל המערבי', כי היהודים נוהגים תמיד לשנות שמות ערביים לשמות עבריים, במיוחד כשמדובר באתרי תפילה או שמות של ערים וכפרים. לדוגמה, הם קוראים לאל-קודס – 'ירושלים', לאל חליל – 'חברון', עטרה – 'עטרות', נבלוס – 'שכם', תל אל רביע – 'תל אביב' ("רביע" הוא התרגום לערבית של מילה העברית 'אביב'); Ascalon – אשקלון. אין מספיק מקום לציין את כל השמות שהוחלפו בשמות בדויים. אפילו ה'תורה' זוייפה, שונתה וזוייפה; זה היא דרכם של היהודים - הם תמיד מנסים לשנות שמות אמיתיים, בשמות אחרים, שמות שקריים, במטרה למחוק את העובדות [היסטוריות]".
התרגום לאנגלית באתר ממר"י
אוהד חמו, בערוץ 2: "[העיר] תל-רביע שמה הקודם של תל אביב [שקמה על חורבותיה?]", אפילו באתר זוכרות לא שמעו עליה:

אבל הוא לא היחיד, גם דניאל סיריוטי מפרסם את הידיעה הבאה בידיעות אחרונות ובישראל היום]:

ארגון 'אור הדורות' מסכם את מחנה הקיץ השני הקרוי על שם השהידה דלאל מוגרבי

מזכיר תנועת פת"ח בסניף בית לחם, יוסף אל-עארף, אמר כי קריאת מחנות קיץ כאלה על שם השהידה דלאל מוגרבי מחזקת את תפיסת ההשתייכות והאזרחות בקרב הנערות הפלסטיניות... קבוצת תל אל-רביע [תל אביב] וירושלים הציגה מופע דבקה עממי מלא רגש. השיר 'חוזר לארצי' ריגש את הנוכחים, אשר הביעו את התפעלותם בעמידה ובמחיאות כפיים סוערות. [אל-חיאת אל-ג'דידה, עיתון יומי והעיתון הרשמי של הרשות הפלסטינית]
הצהרת טורונטו: לא חוגגים כיבוש
The Toronto Declaration: No Celebration of Occupation

"אנו מוחים כי TIFF [פסטיבל הסרטים הבין-לאומי בטורונטו] בין אם במתכוון ובין אם לאו, הפך לשותף במכונת התעמולה הישראלית." נכתב במכתב. "תל אביב נבנתה על כפרים פלשתינים הרוסים, והעיר יפו, שהיתה מוקד התרבות המרכזי של פלשתין עד 1948, סופחה לתל אביב לאחר ההגליה המונית של האוכלוסיה הפלשתינית. תוכנית זו [City to City] מתעלמת מסבלם של אלפי התושבים הקודמים וצאצאיהם של איזור תל אביב/יפו שכרגע חיים במחנות פליטים בשטחים הכבושים או שפוזרו לארצות אחרות."
אודי אלוני [הבן של] טורח לשטוח את טיעוניו במכתב גלוי לבמאים ישראלים שסרטיהם השתתפו בפסטיבל, בין היתר הוא כותב במכתב:
הנה הקוד החדש שלנו כיוצרים ישראלים (את של משרד החוץ אתם כבר מכירים):
  • 1. להצהיר בכל מקום שישראל היא מדינת אפרטהייד...
  • 4. להצהיר שצה"לֹ הוא צבא כיבוש לא מוסרי והוא ממלא תפקיד מרכזי בשוד אדמות על בסיס אתני מובהק.
  • 5. להצהיר שתל אביב היא לא כל כך 'קולית', אלא עיר גזענית והגירוש האיטי והעקבי שהיא עושה ביפו לערבים חייב להפסק מיד, או יישאר כאות קלון לדראון עולם.
תולדות העיר תל אביב באתר lib.toldot.cet.ac.il ובויקיפדיה

וסתם כי זה יפה:
והקיוסק הראשון ב'תל רביע' - היא תל אביב, כיום
תמונות של תל אביב של פעם אצל תומר שלוש מיתוס תל אביב

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

זה פוסט קצת מבולבל. לא היה יישוב שנקרא תל אלרביע, אבל היו ישובים שנקראו סומייל, סלמה, ג'מוסין אל ע'רבי, שיח' מוונס, ואליהם הצהרת טורונטו מתיייחסת

מלקטת אמר/ה...

אכן כן, הצהרת טורונטו מדברת על כפרים ולא על תל אלרביע. לא נכתב אחרת.
מי שמדבר על תל אל רביע כשמה הקודם של תל אביב, הוא אוהד חמו בכתבה שלו, ובטור היומי שהתפרסם הרש"פ, אלחיאת אלג'דידה, הם אלה שכינו את תל אביב תל אל רביע.
לא ברור לי למה אתה מייחס את הבלבול לפוסט...