מכתב אבטאהי The Abtahi letter - חשיפת תכנית המשטר האיראני ל'טיהור אתני' באיראן


קישור ל'מכתב אבטאהי' (סגן נשיא איראן באותה העת) בנושא תכנית המשטר האיראני לטראנספר של האוכלוסיה הערבית ממחוז ח'וזסטאן (אחוואז), במטרה ליצור שינוי [כפוי] של ההרכב הדמוגרפי-אתני במחוז.
"מכתב אבטאהי" (The Abtahi letter) הודלף ופורסם ב 2005 והביא להתפרצות מהומות אשר קיבלו את השם "אינתיפאדת אפריל" (April Intifada) במחוז אחוואז. למעלה מ 100 ערבים-אחוואזים נהרגו אז בידי קלגסי הכיבוש האיראנים.
סודי ביותר
בשם אללה

בהתאם למדיניות שנקבעה, והצעדים שאושרו ע"י המועצה לבטחון לאומי, בקשר לשינוי דמוגרפי של אוכלוסיה הערבית של ח'וזסטאן ויישובם מחדש במחוזות אחרים במדינה, חשוב שההוראות שאושרו המצורפות לעיל יועברו לכל הארגונים המשניים הרלוונטים לשם ביצוען.
  1. האוכלוסיה הערבית של ח'וזסטאן צריכה להצטמצם לכדי שליש מסך האוכלוסיה הכללית של ח'וזסטאן בתוך 10 שנים, כאשר שאר האוכלוסיה צריכה להיות מורכבת מתושבי המחוז ומהגרים דוברי פרסית.
  2. באשר ליישובם מחדש של קבוצות אתניות אחרות, במיוחד אזארים (ממוצא תורכי) בפרובינציה ח'וזסטאן בנוסף לאמצעים שאושרו בתקנות 16-32, מתאריך 14/4/1376 (1998 לפי הספירה הנוצרית) – נערכו סידורים אחרים בכדי לאפשר זאת (יישוב מחדש בכפייה) עליהם נודיע בעתיד.
  3. יש צורך להרחיב את העברתם ויישובם מחדש של מעמד המשכילים (הערבים) למחוזות אחרים, במיוחד לאיספהאן, טהראן וטיבריז.
  4. יש צורך להכרית כל הוכחה לקיומה של קבוצה אתנית זו (ערבים), כולל שינוי שמות (בערבית) של ערים, כפרים, מחוזות ורחובות לשמות פרסים.
  5. רצוי שדוברי ערבית ישמשו להוצאה לפועל של תקנות אלו, אף שסודיות התכנית חייבת להיות מכובדת.
  6. הוראות חדשות שאושרו בנוגע להגירה (כפויה) של סטודנטים (באוניברסיטאות) פקידי ציבור, מורים, אנשי צבא ובטחון וחקלאים למחוזות אחרים, מצורפים למכתב זה.
על החתום
סייד מוחמד עלי אבטאהי Mohammad-Ali Abtahi
סודי ביותר 27686/62 2/5/1377
עותקים:
  1. משרד המידע (בטחון)
  2. משרד הפנים
  3. המשרד לפיתוח אזורי
  4. המשרד לתרבות והכוונה איסלאמית
    ראה גם:
    דו"ח AHR האחוואזי

    תגובה 1:

    אנונימי אמר/ה...

    מעניין, וזה אותו אבטאהי, הרפורמר ש-4 שנים אח"כ נכלא ל-6 שנים לאחר התנגדות לכאורה לתוצאות הבחירות. הוציאו ממנו הודאה פומבית, בכפיה ככל הנראה, כאילו הוא תכנן הפיכה.
    דורון