50 אלף מארק זו היתה משכורתו החודשית של אל-חוסייני, המופתי הגדול של ירושלים, מגרמניה הנאצית

 
הימלר וחאג' אמין אל חוסייני

סקירת מסמכים סודיים שנחשפו לאחרונה סוכמה בדו"ח ממשלתי שפורסם בשישי האחרון בידי הארכיב האמריקאי הלאומי. הדו"ח חושף פרטים על יחסי העבודה הקרובים בין מנהיגי הנאצים למופתי הגדול של ירושלים, חאג' אמין אל-חוסייני. חוסייני טען מאוחר יותר כי ניסה לקבל מקלט בגרמניה רק כדי להימנע ממעצר בידי הבריטים. למעשה, קובע הדו"ח, המנהיג המוסלמי קיבל "סכום עתק" של 50 אלף מארק בחודש. לשם השוואה, קצין גרמני קיבל 25 אלף מארק בשנה באותה תקופה. כמו כן, המופתי גייס בחריצות מוסלמים לשורות האס-אס, והובטח לו כי יוכתר כמנהיגה של פלסטין לאחר שהכוחות הגרמניים יגרשו את בריטניה מהאזור וישמידו יותר מ-350 אלף יהודים שחיו באותו זמן בארץ ישראל.
לפי מחברי הדו"ח, ב-28 בנובמבר 1941, אמר היטלר לחוסייני כי הכוח האפריקאי והכוחות הגרמניים שהוצבו בקווקז ישחררו את הערבים במזרח התיכון, וכי מטרתה היחידה של גרמניה תהיה להשמיד את היהודים החיים באזור.
הדו"ח מפרט כיצד חוסייני עצמו הורשה לברוח לסוריה אחרי המלחמה וכיצד בכירים בממשל הנאצי נמלטו מגרמניה והפכו ליועציהם של מנהיגים ערבים אנטי-ישראלים, "והיו מסוגלים להמשיך לטפח ולהעביר לאחרים אידיאולוגיות נאציות גזעניות ואנטישמיות". חוסייני מת בביירות ב-1974. (הארץ)

 
חוסייני בפוסטר לעידוד הגיוס של מוסלמים לצבא הנאצי

רבקה שפק ליסק ושאול ברטל במאמר באתר אימגו "אמין אל- חוסייני: פתרון סופי בשיתוף הנאצים":

ב- 1942 הקימו הגרמנים, עפ"י בקשת המופתי, כוח מיוחד של ה- s.s שנקרא "איינזצגרופה מצרים", על מנת לבצע את ריכוז יהודי א"י במחנה ריכוז וחיסולם הסופי. האיינזצגרופה, בראשותו של וולטר ראוף מנה 24 לוחמים, 7 קצינים ו- 17 חיילים, וסופח לצבאו של הגנרל רומל. ראוף טס ב- 20 ביולי 1942 לטוברוק, הבסיס האיטלקי בלוב, ליד גבול מצרים כדי להעביר את היחידה שלו אל פיקודו של רומל ולקבל ממנו הוראות. אח"כ הוא טס לאתונה כדי לארגן את המבצע שהוא הועמד בראשו וחיכה באתונה לניצחונו של רומל באל- עלמין על מנת לבוא לארץ ולארגן את הפתרון הסופי של יהודי א"י.
מסמך מומלץ לקריאה בנושא:
ספרה של ג'ני לבל "חאג' אמין וברלין" מומלץ לקריאה כ"מקור הטוב ביותר לפשעיו של המופתי. יתרונותיו של הספר הם שבספר מובאים צילומים של מכתבים מקוריים לצד מקורות אחרים ושהתיעוד בספר מבוסס ברובו על תיעוד גרמני ותרגום תעודות גרמניות ועיתונות גרמנית ויוגוסלבית."
פרט מעניין נוסף הוא מקור המימון למשכורתו של המופתי: "על שיתוף הפעולה של המופתי עם הנאצים הוא קיבל מענק חודשי של 50,000 מרקים ועוד 25,000 במטבע זר. המענק תוקצב מרכוש יהודי שהוחרם ע"י הנאצים."

עוד כדאי לקרוא בבלוג של Carl Savich את המאמר:
The Grand Mufti and the Nazi Protectorate of Bosnia-Hercegovina, 1941-1945.

ומבחר תמונות מחייו ופועלו של גיבור האומה הפלשתינית באתר  www.tellthechildrenthetruth.com

גיבור נוסף, ערפאת הצעיר, לימינו של מורו ורבו (על פי עדותו שלו) אל- חוסייני
ואלה הם כבר חייליו של ערפאת בהצדעה מסורתית

אין תגובות: