"חפרפרת" בלשכת אלוף הפיקוד? שואל יהונתן דחוח-לוי, יומיים לאחר פרסום הכתבה ב'הארץ'

אורי בלאו פרסם את הכתבה המפורסמת ובה תצלומי מסמכים שקיבל מענת קם ב 28 בנובמבר 2008.
יומיים אחר כך כתב יהונתן דחוח-הלוי במקור ראשון כך:
ביום שישי (28 בנובמבר 2008), פרסם אורי בלאו בעיתון הארץ שני מסמכים בסיווג "סודי ביותר" המלמדים לטענתו, כי הרמטכ"ל וצמרת צה"ל אישרו לחסל מבוקשים וחפים מפשע בניגוד להוראות בג"צ בעניין זה.

ניתוח המסמכים שפרסם אורי בלאו עשוי ללמד עוד כי "הגרון העמוק" עליו הוא נשען נמצא בסבירות גבוהה במפקדת פיקוד המרכז, ולו (או לה) גישה ללשכת מפקד פיקוד המרכז או הרשאה למערכת המחשב של הלשכה. המכנה המשותף של המסמכים שחשף אורי בלאו (על פעילי השמאל והסיכול הממוקד) הינו פיקוד המרכז. שניים מהם נכתבו במפקדת פיקוד המרכז ואחד נשלח למפקד פיקוד המרכז האלוף גדי שמני. לשכת מפקד פיקוד המרכז הינה הגורם היחיד שקיבל את כל שלושת המסמכים.

הערכה ראשונית של הממצאים - לכתב הארץ אורי בלאו מקור ככל נראה במפקדת פיקוד המרכז. למקור נגישות למסמכים רגישים ביותר, אם באמצעות הרשאה או בדרך בלתי חוקית, בתיקיות של לשכת אלוף פיקוד המרכז האלוף גדי שמני. המניע להעברת המסמכים לאורי בלאו הינו ככל הנראה על-מנת לקדם סדר-יום פוליטי. המקור היה פעיל לפחות עד לפני חודשיים-שלושה.
מלקטת: סגן עורך מוסף 'הארץ': "לא רוצה לחיות במדינה של אלירז פרץ ולא של אמא שלו. ותנחומים למשפחה... משפחה של פאשיסטים ג'יהאדיסטים ושאף אחד לא יגיד לי שהוא נהרג בשבילי"

כתב האישום נגד ענת קם: (מתוך מקור ראשון):

א. העובדות (פ"א 30002/09-3 יאחב"ל פלא 23830/09):
  1. מאוגוסט 2005 ועד יוני 2007, במסגרת שירותה הצבאי, שירתה הנאשמת בלשכת אלוף פיקוד המרכז (להלן – האלוף) כפקידת לשכה כאשר החל מאפריל 2006 היא שימשה ע' רל"ש האלוף.
  2. במסגרת תפקידה נחשפה הנאשמת למצגות ולמסמכים מסווגים רבים ברמות סיווג ביטחוני שונות, שמקורם באגפי המטכ"ל השונים, בלשכת הרמטכ"ל ובאוגדות השונות שבפיקוד. תוכן המסמכים כלל תוכניות שונות למבצעים צבאיים, סיכומי דיונים שונים בצה"ל, פריסת כוחות צה"ל כולל סדר כוחות הצבא, סיכומי תחקירים בצה"ל, הערכות מצב של צה"ל, יעדים שונים של צה"ל וכדומה (להלן – המסמכים והמצגות).

  3. א. במהלך שירותה הצבאי אגרה הנאשמת בתיקייה מיוחדת את המסמכים והמצגות ובסמוך לשחרורה מצה"ל, במאי 2007 או בסמוך לכך, העתיקה את תכני התיקייה באמצעות אחר לשני דיסקים, האחד למסמכים והשני למצגות
    ב. הנאשמת עשתה כן ממניעים אידיאולוגיים ובכוונה לפגוע בבטחון המדינה, בין השאר באמצעות פרסום המסמכים בציבור.

  4. א. לאחר ההעתקה, לקחה הנאשמת את הדיסקים, והעבירה את דיסק המסמכים לביתה הגם שלא הייתה מוסמכת לכך.
    ב. בחודש יוני 2007 או בסמוך לכך, העתיקה הנאשמת את דיסק המסמכים למחשב נייד IBM בביתה.
    ג. דיסק המסמכים כלל בתוכו מעל אלפיים מסמכים, מתוכם מעל 700 מסמכים שסיווגם "סודי ביותר" ו"סודי".
    ד. כל המסמכים כמפורט ברשימת המסמכים בנספח הסודי ביותר המצורף לכתב אישום זה (מסומן – נספח א').
  5. בקיץ 2008 הציעה הנאשמת את המסמכים שבחזקתה לעיתונאי יוסי יהושע, אך מסירת המסמכים ליוסי יהושע לא יצאה לפועל.
  6. בחודש ספטמבר 2008 או בסמוך לכך מסרה הנאשמת, ללא סמכות כדין ובכוונה לפגוע בבטחון המדינה, לעיתונאי אורי בלאו (להלן – בלאו) מסמכים רבים מאד, ובכללם מסמכים רבים המסווגים "סודיים ביותר" ו"סודיים" (רשימות המסמכים – נספח ב' ונספח ג').
  7. לאחר מסירת המסמכים לבלאו, שוחחה הנאשמת מספר פעמים בלתי-ידוע עם בלאו כדי לתת לו, ללא סמכות כדין ובכוונה לפגוע בבטחון המדינה, הבהרות למסמכים שמסרה לו כולל הבהרות לגבי שמות מבצעים ויעדים, קודים של מבצעים, תאריכים וכדומה.
  8. בעזרת המידע שנחשף בחלק מהמסמכים, שמסרה הנאשמת לבלאו, פרסם בלאו החל מנובמבר 2008 מספר כתבות בעיתון הארץ.
  9. במעשים המתוארים לעיל אספה הנאשמת, החזיקה מעל שנתיים ומסרה ידיעות סודיות, כשאינה מוסמכת לכך, והכל בכוונה לפגוע בבטחון המדינה.

אין תגובות: