כנסיות מותקפות במלזיה, התוקפים: קיצוניים - עשב שוטה (לא חשוב מאיזה מוצא...)

מלזיה, קואלה לומפור, 10 ינואר, דיווח של AP בוושינגטון פוסט
מה שהבעיר את האש, בסיבוב הנוכחי הוא החלטת בית המשפט העליון, 31 דצמבר, להעתר לעתירה של הכנסיה הקתולית המלאית ולבטל צו ממשלתי שקבע איסור על שימוש  במילה "אללה" בתפילות ובכתבי קודש של לא-מוסלמים. הממשלה מערערת על החלטת בית המשפט.
ולמה הוצא הצו? לטענת הממשלה רק כי שימוש במילה 'אללה' ע"י לא-מוסלמים יכול להטעות ולבלבל את המוסלמים ובסופו שלדבר הם עלולים להמיר את דתם (בטעות בגלל הבלבול). זו לא בדיחה זהו הטיעון.

בינתיים עבר ה'דיון' אל הרחוב:
ביום ראשון, הותקפו בבקבוקי תבערה עוד שתי כנסיות:
כנסיית "כל הקדושים" בעיירה טייפינג שבמדינת פראק במרכז מלזיה, לפני שנפתחה לציבור, הבניין לא ניזוק לבד מסימני בערה על הקירות. בקבוק נפט עם פתיל, שלא התפוצץ נמצא מוקדם בבוקר יום ראשון בתוך מתחם כנסיית סנט לואיס בטייפינג, ההערכה היא כי מדובר בניסיון כושל להצית את המבנה. ובמדינה מלאקה שבדרום הותז צבע שחור על קיר הכנסייה הבפטיסטית.
בימים שישי ושבת הותקפו ארבע כנסיות בבקבוקי תבערה, כנסיה אחת ניזוקה לשאר לא נגרם נזק רב.

ב'מעריב', מתוך הרגל כנראה, תיארו זאת "כחלק מהמחאה המוסלמית על פסיקת בית המשפט". ככה מוסלמים מביעים מחאה, מה לא בסדר בתמונה?

מאות מאמינים מקהילת אוהל מועד התכנסו ביום ראשון לטקס מאולתר בעקבות הנזק הכבד שנגרם לכנסייתם בהתקפה בסוף השבוע. המתפללים הרימו ידיים ושרו "אנחנו מאמינים בך" ו-"אתה אלוהי האהבה והשלום" (זה מה שעושים לא-מוסלמים' כשהם מותקפים, מדליקים נרות ושרים שירים נוגים...).
הטכס התנהל באנגלית, כפי שמתנהלים הטכסים באופן הרגיל בכנסיות באי המרכזי של מלזיה. בכנסיות אלו לא משתמשים במילה 'אללה', רק בכנסיות של דוברי מאלאית במדינות המרוחקות סאבה וסאראוואק שבצפון האי בורניאו משתמשים במילה, זה מאות שנים.

ועכשיו לתגובה האוטומטית הידועה במקרים שבהם מוסלמים 'מביעים את מחאתם':
המזכיר הכללי של מועצת הכנסיה של מאלזיה מרגיע ואומר: "ברור שזה נעשה ע"י קבוצות קיצוניות. זה לא מעיד על הרוב המוסלמי במדינה. על כולנו להתייצב מאוחדים כדי להביס את הטרור המתמשך מצד קבוצות קיצוניות אלו".

במאמר זה המקום בו מובא הסבר הממשלה להוצאת הצו (האיסור רק לצורך מניעת בלבול והטעייה של מוסלמים תמימים).
בהמשך, מובאת זריקת הרגעה נוספת: בכירים בממשלה ומוסלמים רבים גינו את המתקפות, באומרם שזה 'לא-מוסלמי' לתקוף מקומות של עבודת אל.
הגדיל לעשות רוה"מ נאג'יב ראזאק הוא אפילו ביקר ב- Metro Tabernacle church, הכנסייה שניזוקה, כבר ביום ראשון, והכריז על מענק(!) של 500 אלף רינגיט (שהם 147 אלף דולר) השתתפות בבניית הכנסיה במיקום אחר (למה במיקום אחר? לא נאמר בכתבה, אולי השטח מיועד לבניית מסגד חדש...). כאן מציין כותב המאמר בהתפעלות שמחווה כזו היא נדירה ביותר במדינה שרק לעיתים רחוקות מאשרת בניית כנסיות ומקדשים לבני דתות 'לא-מוסלמים' (המהווים כאמור מחצית האוכלוסיה...). ומה לא בסדר בתמונה הזו?

ולסיום חובה להוסיף מידע שאי אפשר בלעדיו בסיקור אירועים אלימים מצד מוסלמים:
איסור השימוש במילה 'אללה' הוא מאד לא רגיל בעולם המוסלמי, מספרים לנו, המילה הערבית 'אללה' היא בשימוש נפוץ ע"י נוצרים בארצות כמו מצרים, סוריה ואינדונסיה, המדינות המוסלמיות הגדולות בעולם.
כן, כן, האיסלאם הוא דת של שלום וסובלנות...

כמה עובדות על מאלזיה:
במלזיה 25,715,819 מליון אזרחים, 9.1 אחוזים מהם נוצרים, רובם ממוצא סיני או הודי, המוסלמים שהגיעו רק במאה ה-14 למלזיה, מהווים כיום 60.4 אחוזים (כמחצית- אך ודאי שלא רוב מוחץ) מכלל האוכלוסיה, רובם ממוצא מאלאי, 19.2 אחוזים בודהיסטים, 6.3 אחוזים הינדואים.

במלזיה משטר מונרכי-חוקתי, יש בה מלך-סולטן, שנבחר אחת לחמש שנים מבין סולטני תשע המדינות (מתוך 13) המרכיבות את הפדרציה המלאית, ראש ממשלה הוא מנהיג המפלגה הגדולה ביותר. היא חברה בחבר העמים הבריטי, השפה הרשמית בה היא מלאית והדת הרשמית הינה אסלאם. זה הרקע בקיצור (נתונים מפנקס העובדות של ה CIA)

לידיעה במעריב, ובהארץ

אין תגובות: