אי שפיות מרצון

By RAF CASERT | AP – Tue, Dec 13, 2011
Raf Casert
ליאז' בלגיה (AP) - אדם חמוש ברימוני יד וברובה סער (קלצ'ניקוב) תקף עוברי אורח שערכו קניות לקראת חג המולד. הפיגוע אירע בכיכר מרכזית בליאז', ארבעה אנשים נהרגו, בהם גם התוקף, 123 נפצעו... עדיין לא ברור מה היה המניע למעשה... איש משרד הפנים הבלגי, פיטר מרטנס, אמר כי אין מדובר באירוע טרור, אבל לא הסביר על מה הוא מסתמך בדבריו. התוקף זוהה כנורדין (נור-א-דין?) עמרני בן 33 תושב ליאז' [נטול מוצא, כמובן] פושע מוכר שהיה כלוא בעבר על עברות נשק, סמים ומין...

בסיום החלק הראשון של הידיעה שמוקדש לתיאור הפיגוע, מגיע החלק השני ובו הכתב מרחיב ומביא מספר דוגמאות למקרים דומים: "בעוד גורמים רשמיים דחו את אפשרות שמניעי ההתקפה היו טרור, הרי שאירופה חוותה מספר התקפות טרור לאחרונה."
דוגמא ראשונה, טרייה ביותר, ממש באותו היום, ארעה התקפת טרור באיטליה, אדם פתח באש על עוברי אורח בשוק של פירנצה, הרג שנים ממוצא סנגלי פצע שלושה מהגרים נוספים והתאבד. מהמשטרה נמסר שהיורה זוהה כימני קיצוני שהשתתף בתהלוכות גזעניות שאורגנו ע"י קבוצה ימנית קיצונית [הקורבנות מזוהים כהגרים, כמו גם שיוכו הפוליטי של היורה].

דוגמא שנייה: ביולי לפני שנה, בנורבגיה, קיצוני ימני אנדראס ברינג ברייויק ירה ב- 77 צעירים במחנה קיץ ליד אוסלו. המניע: שנאת מוסלמים, מהגרים ואיבה חזקה כלפי המפלגת הלייבור השלטת. נמצא לא שפוי על כן יאושפז ולא ישלח למאסר.
דוגמא שלישית: "וחזרה לבלגיה, שאינה חסינה כמסתבר מפני סוג כזה של אלימות.
" [היה היה] בשנות ה- 80' המוקדמות, (בין 1982-1985) פעלה קבוצת חמושים שכונתה אז "הרוצחים של בראבנט" [Nijvel gang] הטילה טרור על סופרמרקטים וחנויות אחרות באזור בראבנט הסמוך לבריסל. העובדה שהשלל הכספי בחלק גדול מהמקרים היה מועט יחסית [ואף נמצא מושלך לפעמים] ולעומת זאת שפיכות הדמים היתה רבה יחסית כמו גם השימוש בכלי נשק צבאיים עוררו אז חשדות [ספקולציות] כי מאחורי ההתקפות עומדים אולי טרוריסטים מן הימין הקיצוני. אולם, מעולם לא נטל אף אחד אחריות על פעולות אלו, וזהות התוקפים אינה ידועה עד היום הזה. במילים אחרות לפני כשלושים שנה הועלו ספקולציות בקשר לזהות כנופיית/יות הרוצחים, שלא נתפסו מעולם וזהותם לא נודעה עד היום הזה...

כותבת על כך ג'וליה גורין בבלוג Republican Riot הייתי צריכה לחזור וקרוא את הידיעה פעמיים על מנת להשתכנע שזו לא פארסה.
ובמילים אחרות, במקום לציין מבין אינספור התקפות של מוסלמים שארעו באירופה, (כ-18,000 התקפות טרור בוצעו בידי מוסלמים מאז ה -11 בספטמבר 2001) אותו כתב AP, יצא לדוג פיגועים שמבצעיהם 'לא מוסלמים', אותם הביא כהשוואה למתקפה האחרונה שבוצעה בידי מוסלמי. לצורך כך היה עליו אף להרחיק עד לשנות ה-80' הרחוקות, כאשר המפגעים בכל המקרים, הם אירופאים לבנים, ימניים וקיצוניים.
אין ספק, זה דרש עבודה קשה שלא לאמר אי שפיות מרצון.

* נורדין עמרני, בן למשפחת מהגרים ממרוקו, גדל בשכונת  Borgt Grimbergen שבליאז', רק באוקטובר לפני שנה שוחרר מן הכלא. בתמונה למטה חלק ממבחר אמצעי הלחימה שהחזיק בביתו (Gazet van Antwerpen)

אין תגובות: