שוב, אבו מאזן, בלי למצמץ מדבר על השטחים הכבושים: לא מה שחשבתם

בבוקר יום שישי, ה 6 הבמאי 2011, הבזיק לכמה שניות אבו מאזן (מחמוד עבאס, יו"ר הרש"פ) על המסך במבזק בערוץ 2. בקטע מהופעתו במסיבת עתונאים שנערכה בברלין בתום שיחותיו עם הקאנצלרית מרקל (5 מאי 2011) הוא אמר:
"אני אשאל את העולם (באו"ם) האם זה מקובל עליו שההעם הפלשתיני יחיה תחת כיבוש במשך 63 שנים, האם אתם רוצים שהפלשתינים ישארו תחת כיבוש לעולמי עד?"
לרגע התבלבלתי, הוא אמר 63 שנים? הוא מתכוון לכיבוש של 48'?! לא יתכן. הרי עבאס המתון והפרגמטי דורש רק לסיים את כיבוש 67, הוא הרי מכיר בישראל (לא כמדינת העם היהודי...).

נסיון למצוא את הנאום המוקלט או דיווחים עליו באינטרנט (בעברית) העלו חרס. נמצאו התייחסויות לפגישה בכל ערוצי החדשות אבל מדובר בהן על פגישה עתידית שתתקיים ב 5 במאי 2011. הפגישה התקיימה כבר ובעברית לא נמצא לה שום הד, דממה תקשורתית.

לעומת זאת, מדווח על כך אתר עתון 'הארץ'... בגירסה האנגלית (לאנשים החושבים בעברית, העדיפו שלא לבלבל את המוח). וכך מצוטט אבו מאזן ב'הארץ':

"We cannot tell the United Nations, 'You have to accept this.'," Abbas said.
"We are telling the world, this is the situation. We want to be an independent state, what do you think? Can you accept that the Palestinian people remain occupied? That is the question."
"איננו יכולים להגיד לאו"ם, 'אתם חייבים לקבל זאת'," אמר עבאס.
"אנו אומרים לעולם, כזה הוא המצב. אנו רוצים מדינה עצמאית, מה אתם חושבים? האם מקובל עליכם שהעם פלשתיני ישאר תחת כיבוש? זו השאלה."
אין זכר ל 63 שנות כיבוש. לאן זה נעלם?
בהמשך מתגלה שגירסה אחידה זו הופיעה אצל כל מי שדיווח על מסיבת העתונאים הזו, בעולם. כולם ינקו מאותו מקור: DPA, סוכנות ידיעות גרמנית, שם בחרו לצטט סלקטיבית.

אבל נמצא עתונאי יחיד, גרמני, שלא מצטט כמו תוכי סוכנות ידיעות אחת: Bernd Grässler ב Deutsche Welle שהכתבה שלו מתפרסמת גם ב arabia.msn.com. הגירסה שלו כבר נשמעת קרובה יותר למה שנראה במבזק של ערוץ 2:
"We aren't going to the UN to proclaim a state," Abbas said, "but we want to ask the world community for their views. How do they feel about the situation? Does the international community accept that a people should be without a nation for all time? Palestine has been occupied for 67 years. We are the only people in the world still living under occupation."

"אנחנו לא מתכוונים ללכת לאו"ם לדרוש מדינה," אמר עבאס, "אבל אנחנו רוצים לבקש את הקהילה הבינלאומית לאמר את דעתה. כיצד הם מרגישים לגבי המצב? האם הקהילה הבינלאומית מקבלת מצב בו אנשים לא יהיו [שייכים ל] עם לתמיד? פלשתין כבושה כבר 67 שנים. אנחנו העם היחיד בעולם שחי עדיין תחת כיבוש"
טוב נראה שהוא קצת התבלבל, הרי במערב [ובחלקים בשמאל בישראל] בטוחים שהשטחים שנכבשו בשנת 67' הם לב הסכסוך, העיתונאי הניח ששמע לא טוב, כנראה, המספר 63 (סך שנות קיומה של ישראל) לא נשמע מוכר בהקשר של הסכסוך.

אבל, הנה נמצא מקום אחד שמצטט בדיוק את מה שנראה בחטף במבזק בערוץ 2.
Islamic Republic News Agency IRNA, לא זקוקים למתווכים אירופאים שיתרגמו להם מה אמר עבאס, ולקהל היעד שלהם גם אין בעיה עם הנוסח...
הנה הציטוט המדויק של דברי מחמוד עבאס:
'I will ask the world (UN) whether it is acceptable for the Palestinian nation to be under occupation for 63 years. Do you want the Palestinians to remain under occupation forever? What is standing in the way for us to become a member in the UN?,' Abbas said.
והתרגום:
"אני אשאל את העולם [האו"ם] האם זה מתקבל על הדעת שהעם הפלשתיני יהיה תחת כיבוש במשך 63 שנים. האם אתם רוצים שהפלשתינים ישארו תחת כיבוש לעולמי עד? מה עומד כמכשול בדרכנו ליהפך לחברים באו"ם?" אמר עבאס.
למה לשקר כאשר אפשר לסמוך על השותפים למאבק הצודק שיעשו עבורך את העבודה?

אין תגובות: