השנה 2010: כמעט פוגרום בנוסעי אוטובוס בירושלים הבנויה

ערב חג הסוכות, העפילו 'צעירים זועמים' אל דרך העופל, הכביש הסובב את הר הבית ממזרח ומדרום ומהווה את ציר הגישה הראשי אל הכותל. דרך משמשת גם את התחבורה הציבורית. ההמון המתפרע הגיע ללא כל הפרעה אל מפגש צומת עיר דוד ודרך העופל, כמאה מטרים משער אשפות-השער הראשי המוביל לכותל. באותה השעה נמצאים אלפי מתפללים בכותל, ומאות עושים דרכם אליו.



המשטרה סגרה את התנועה אל הכותל דרך מזרח העיר ונערכה בכוח מתוגבר בשער האשפות. במקום נכחו בכירים בסגל הפיקוד של משטרת מחוז י-ם (כחולים וירוקים). אחד השוטרים הבכירים נשמע שואל האם יש ברשות הכוח אמצעים לפיזור המון? ונענה בשלילה...! וכך קרה שמול עיני השוטרים התבצעה מתקפה על אוטובוס עמוס נוסעים, ללא כל תגובה מצדם. (אולי כי המסר של ועדת אור נקלט טוב יותר ממה שנדמה...)

אוטובוס של אגד, שככל הנראה עבר את המחסומים לפני הצבתם, נקלע ללב המהומה ותוך שניות הוקף בהמון שהטיח מחסומי משטרה בשמשותיו, יידה אבנים והשליך סלעים את תוך האוטובוס. צרחות הבהלה והבעתה של נוסעי האוטובוס נשמעו היטב מבעד לצעקות השלהוב של המון המתפרע.
'צעירים זועמים' / מעשי משובה של כמה 'צעירים'
המתקפה נמשכה דקות ארוכות עד שההמון שהקיף את האוטובוס החל להתדלדל, המתפרעים המשיכו הלאה במסע 'הזעם' במסגרתו שרפו גם ניידת משטרה. רק אז התקרבו השוטרים אל האוטובוס וחילצו את יושביו המבועתים, חלקם ממררים בבכי. כשבעה מנוסעי האוטובוס פונו לבתי חולים, עימם גם מספר שוטרים.

מקור הידיעה והתמונות: kr8.co.il

וכן, אני מודעת לכך שלא הבאתי את 'הנראטיב' של הצד השני, את המניעים לזעמם המוצדק, אבל, אותם תמצאו למכביר באתרים אחרים:
NRG
"יהודי בן 35 נדקר סמוך לבית החולים אוגוסטה ויקטוריה במזרח העיר ופונה במצב בינוני לבית החולים הדסה עין כרם. זמן קצר לאחר מכן התחדש יידוי האבנים לכיוון רחבת הכותל וכוחות משטרה נכנסו למתחם הר הבית...
תקריות נוספות של יידוי אבנים והתפרעות אירעו במקומות שונים בעיר. שני בני אדם נפצעו כשנסעו באוטובוס שהיה בדרכו לאיזור הכותל. (שני בני אדם, בן 14 ובן 50, נפצעו קל לאחר שמפגינים יידו אבנים לכיוון אוטובוס קו 2, בו נסעו. שעה קלה לאחר מכן, הפכו צעירים כלי רכב סמוך לאוגוסטה ויקטוריה ושלושה נוסעים נפצעו באורח קל. בכביש העופל הציתו מפגינים שני כלי רכב ויידו אבנים לעבר שוטרים.
במקביל, בשכונת שייח' ג'ראח אירעו עימותים בין פעילי שמאל לשוטרים, שעצרו את אחת הפעילות. במשטרה טוענים כי הפעילים התפרעו וניסו לפרוץ למתחם שמעון הצדיק. פעילי השמאל טוענים כי בסך הכל ניסו להקים סוכה, ולא הייתה כל אלימות מצדם."
וואלה
יידוי האבנים נמשך גם לעבר אוטובוס שעבר בסמוך למסע ההלוויה [אה-הא]. וכך, נער בן 14 ומבוגר בן 50 נפצעו באורח קל לאחר שהושלכו אבנים לעבר האוטובוס, קו 2 של אגד, סמוך לשער האשפתות. האוטובוס היה בדרכו לכותל. כמו כן, העימותים התפשטו גם לאזור הר הזיתים, שם קבוצת פלסטינים תקפו שני כלי רכב ישראליים. המשפחות שהיו בתוך כלי הרכב נמלטו רגלית מהמקום.

אין תגובות: