"של נעליך מעל רגליך כשאתה מדבר על יונתן שפירא"

יונתן שפירא (Free all ghettoes) הוא דמות שילמדו אותה, יונתן שפירא הוא רובין הוד, יונתן שפירא הוא אנדרי סחרוב, יונתן שפירא הוא המגדלור שלנו, הוא הבחור הטוב ביותר בישראל, איש גיבור, אציל נפש, מקור של אור ותקווה לאלפי ישראלים ופלשתינים מושא הערצה של אלפי אנשים רודפי שלום וצדק ברחבי העולם - כך על פי  נורית אלחנן פלד, אשתו של רמי השט ביאכטה בחברתו של יונתן שפירא, המתקשה למצוא מילות קילוס ליונתן שפירא המופלא בראיון לרשת ב - "של נעליך מעל רגליך כשאתה מדבר על יונתן שפירא".

"מה שבא לי מיד(!) בראש זה רוסיה הסובייטית. אנדריי סחרוב שבאמת נכלא במוסד פסיכיאטרי משום שהוא החליט כמו יונתן שפירא... ללכת בעקבות מצפונו... זו השוואה נכונה, אני חושבת שיש מעט מאד אנשים בעולם כמו אנדרי סחרוב... שהרבה מהם נמצאים בבתי סוהר בארצות שלהם על המלחמה שלהם לזכויות אדם... אני מקווה שיונתן שפירא לא יגיע לבית הסוהר או למוסד פסיכיאטרי...
יש אצלנו אני חושבת קונזנסוס מוחלט שמי שמסרב להרוג הוא חולה נפש... זו השקפה כל כך מעוותת על מה נכון ומה לא נכון... הרי יונתן שפירא הוא דמות שילמדו אותה! יונתן שפירא הוא רובין הוד! יונתן שפירא הוא אנדרי סחרוב, יונתן שפירא אולי הוא דון קישוט, אבל גם דון קישוט הוא דמות שאנחנו מחנכים לאורה!
(המראיין: ואין לך מילה רעה לאמר על החמאס) הנה יש לי [לבקשתך] גם מילה רעה לחמאס: החמאס רע מאד ביחוד לפלשתינים - ממשלת ישראל רעה גם לנו וגם לפלשתינים..."

[ולסיום:] יונתן שפירא הוא המגדלור שלנו, יונתן שפירא הוא הבחור הטוב ביותר בישראל. יונתן, איתמר שפירא, אחיו וצביה שפירא, אמא שלהם, שלא חדלה לעבוד למען צדק ולמען תיקון העוול שנעשה לפלשתינים. משפחה מפוארת.
מי יודע אולי ביום מן הימים כשישראל-פלשתין תהיה 'מדינה מתוקנת' בימים שבהם "יונתן שפירא יהיה דמות שילמדו אותה" והוא יחליף את הגיבורים המיושנים כמו טרומפלדור ("טוב למות בעד ארצנו" - פיחס), אולי גם יוחלף אז ההמנון בשירהּ המונומנטלי של איה כורם על הגיבור הלאומי האמיתי:
ואמא, היא תמיד אמרה לי -
"כל הגברים אותו דבר,
אם אחד ילך היום -
אחד אחר יבוא מחר",
אבל אמא לא הכירה את יונתן שפירא

יושבים ביחד על החול, ים כחול,
בקבוק של בירה,
זה רק אני והשחפים ויונתן שפירא.
הלב שלי דופק חזק מתחת לבגדים,
יונתן שפירא, תעשה לי ילדים.

משפחת שפירא מרמת השרון - "המשפחה המפוארת" [לא נגענו]

שיחה סכרינית במיוחד, "שמן זית זך בעצמותינו", ברדיו השלום, רדיו קול השלום 107fm, עם "האמא של הלוחמים" ו"אמא שלנו", צביה שפירא:

בשמחה ובכבוד הקדשנו הפעם תכנית כמעט שלמה למשפחת שפירא האגדית! פתחנו עם ה"אמא" של הלוחמים לשלום, צביה שפירא. שוחחנו על המפעל המדהים שלה ושל חברותיה - אירגון ימי הכיף והים לילדים פלסטינים שרובם לא ראה ים מימיו... דיברנו עם האם הגאה והמודאגת הזאת על הילד "הכי בעייתי" שלה, יונתן, שזומן לאחרונה לחקירה בשב"כ... אחר כך שוחחנו ארוכות עם הבן הסורר עצמו, יונתן שפירא, שסיפר לנו על חוויותיו ב"מרתפי" השב"כ, והמערכת המוטרדת ממנו ומשכמותו. דיברנו אתו גם על הסערה שחולל הגרפיטי שכתב בורשה ל"שחרר את כל הגיטאות" ועל השווה והשונה בעוול של אז והיום. (אנשים מתעצבנים מקצת ספרי על קיר אבל פצצות של זרחן לא מזיזות להם....) קינחנו בשיחה עם המתאם הראשון של הלוחמים לשלום, זוהר שפירא [האח הבכור לבית שפירא], "האבא של הלוחמים לשלום", במלאת חמש שנים לאירגון וחגיגת יום ההולדת שהיתה בשבת.

זוהר שפירא, האח המטכ"ליסט, האומץ לסרב
"תמיד האמנתי שהחוקים זה מה שישמור על חברה מסודרת, ולכן לא סירבתי", אומר זוהר המטכ"ליסט, "אבל כשהחברה התחילה להשתולל, הגעתי למסקנה שציות לחוק זה מה שישבור את החברה. מדינת ישראל משתמשת בדמוקרטיה רק לפרוצדורה, כשיטת בחירות. במהות שלה היא לא דמוקרטית. אני מודע לזה שאנחנו עוברים על החוק, אבל חוק זה דבר כתוב, שנוצר על ידי אנשים. ברגע שחוקים משרתים שלטון בלתי דמוקרטי, החוק הוא לא הדבר הכי חשוב. כל המשטרים הפאשיסטיים חוקקו חוקים על מנת להשליט שלטון בלתי דמוקרטי. גם חוקי האפרטהייד בדרום אפריקה היו ברורים".

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

פשוט בושה שישראלי יילך כנגד מדינתו , במיוחד כאשר הוא יודע את מה שקורה בעזה ואת ההפגזות של החמאס על מדינת ישראל ועל שדרות אשקלון ועוד , למדינת ישראל יש את כל הזכות להגן על עצמה ועל אזרחיה , והיא עושה את שעושה כי כוחה גדול יותר , ונפילת רקטה שלא עושה כלום מצידם , יכולה לגרום למעשה שבו ימותו או יפצעו כמה אנשים אצלהם , לכן אנו שומרים על איפוק כל כך הרבה , כי כל תגובה של כלי הנשק שלנו מולם הרבה יותר חזקה מכל נשק שהם ישתמשו מולנו , ולכן יש הרוגים ופצועים אצלהם , ולא בגלל שהם לא רוצים לפצוע בנו או להרוג הם רוצים מאד .