Lauren Booth 'פעילת השלום' לורן בות'

ב 23 באוגוסט 2008, הגיעו לחופי עזה שתי הספינות, "עזה החופשית" ו"ליברטי", שיצאו מקפריסין ועליהן פעילי שמאל. בין המפליגים היתה גם היידי אפשטיין, ניצולת שואה בת 81 (כנראה אביזר הכרחי בהפלגות הללו).
ישראל הודיעה מוקדם יותר כי הספינות יוכלו להגיע לרצועת עזה. ממשרד החוץ ציין כי ישראל איפשרה את כניסת הספינות, "כדי למנוע פרובוקציה מתוקשרת היטב בלב ים. אנחנו יודעים מי נמצא בספינות ומה הן מכילות, ולכן נאפשר להן להגיע לחוף".
ב 28 אוגוסט עזבו הספינות את עזה בדרכן חזרה לקפריסין. מספר פעילים החליטו להשאר ולהמשיך בחופשתם בעזה. (אולי מפני שבספינות השבות ללרנקה הוברחו שבעה פלסטינים ולא נותר עוד מקום).
Lauren Booth לפני ואחרי
אחת שנותרה מאחור היתה השחקנית-סלבריטאית הבריטית לורן בות' (Lauren Booth). ייחוסה המשפחתי כגיסתו של טוני בלייר רוה"מ בריטניה לשעבר, הוא ככל הנראה הנכס היחיד שלה עבור תנועת Free Gaza (מארגנת המשטים), "גיסתו של בלייר" הוא התואר המוצמד לשמה בכל הפרסומים אודותיה, והיא מזכירה זאת בכל הופעה ובראיונות איתה תמיד תעלה השמצות עליו ועל אשתו, אחותה למחצה (שהקשר בינהן ככל הנראה נותק מזמן) על מנת להזכיר לכולם מי היא.
אולי האמינה שתזכה ליחס מיוחד בשל מעמדה כסלבריטאית, ואם מתוך שיכרון כוח לאור "הנצחון" הקל, אך ציפתה לה הפתעה:
"פעילת השלום עם היחוס המשפחתי, הגיעה לשטחי החמאס עם ספינת פעילי השלום שעשתה את דרכה מקפריסין, אך מאז נתקעה שם ואינה יכולה להיכנס לישראל או למצרים. (Ynet ).
"לתדהמתה, כשביקשה לצאת מהרצועה דרך מעבר רפיח, המצרים סירבו לאפשר לה להיכנס. ביאושה ניסתה להיכנס לישראל דרך מעבר ארז, אולם לטענתה, חיילי צה"ל איימו עליה מספר פעמים כי יירו בה, אם תתקרב למקום.
"ישראל מפרה את אמנת האו"ם לזכויות אדם", היא אומרת בזעם. "אני מתגעגעת למשפחתי ודורשת שיאפשרו לי לעזוב את רצועת עזה".
המצרים לא התרגשו ולא מיהרו. הם דחו אותה ב"לך ושוב" למשך כחודש עד אשר איפשרו לה לבסוף לצאת דרך מעבר רפיח כאחת האדם (אגב, גיסה, רוה"מ לשעבר, טוני בלייר, ששהה בישראל אותה העת לא עשה דבר למענה...).
בין התבטאויותיה המפורסמות:
"זה אסון הומניטארי ברמה של דרפור"
ו"עזה היא מחנה הריכוז הגדול ביותר בכל הזמנים" "סבלם של הפלסטינים הוא פיזי, מנטאלי ורגשי... אנשים לא יכולים להרשות לעצמם לקנות את מה שעוד יש פה".
 כך נתפסה במצלמה בעת חופשתה הכפויה בעזה:

מזלו של בעל חנות המכולת הזו, האסיר במחנה הריכוז הגדול בעולם, שהגיעה הגברת מאנגליה עם קצת ליש"ט להציל אותו מבדידותו, מוקף בכל אותם מוצרים ואין קונה...
 למעלה, מחנה פליטים בדארפור, אסון הומניטארי ברמה של עזה, ללא ספק


 למטה, כך נראה מחנה ריכוז לא גדול כמו עזה:
 
לורן בות' בדמות מרטין לותר קינג, נואמת בלהט באחת מהפגנות הזעם נגד ישראל:
ישראל - אתם חרפה!
ישראל - אנחנו רוצים שתדעו שאנחנו הבריטים לא רוצים את השגרירות שלכם כאן - לכו מכאן!
אני הייתי בעזה, וזהו מחנה הריכוז הגדול ביותר בכל הזמנים, מחנה ריכוז אותו יצרה ישראל!
כשציפי ליבני הבטיחה שהם מכינים לעזה הפתעה קטנה, אתם יודעים למה היא התכוונה? היא התכוונה לפצצות רדיואקטיביות, פצצות נושאות לוקמיה לילדי עזה לדורי דורות.

מראות מזעזעים נוספים מ"מחנה הריכוז הגדול בכל הזמנים" ניתן למצוא ב מה עם הכוסברה? תמונות ממחנה הריכוז הגדול ביותר בעולם כיום - הלא הוא עזה
ובאתר הצרפתי שפירסם סדרת כתבות על המצב המזעזע והאומלל, האסון ההומניטארי במחנה הריכוז - עזה: Bivouac-ID

אין תגובות: