Get the hell out of Palestine

הלן תומס (Helen Thomas) על ישראל והישראלים כפי שהביעה אותה מול מצלמתו של Rabbi David Nesenoff (נראה שלא ידעה אפילו מיהו):


ובתרגום חופשי:
Nesenoff: מה יש לך לאמר על ישראל?
Thomas: שיעופו מפלשתין לכל הרוחות, צריך לזכור האנשים הללו תחת כיבוש, וזו האדמה שלהם, זה לא גרמניה ולא פולין. שילכו הביתה: לפולין, לגרמניה לאמריקה לכל מקום - אחר...
פליטת הפה של הכתבת הבכירה
זו הכותרת שניתן לאייטם בחדשות השבת (5 ביוני) של ערוץ 2 שהפתיעו (אותי לפחות) הערב והראו את הסרטון... אה, והיא התנצלה כמובן, מתי שהוא, כך נאמר בכתבה (היא לא הובנה נכון...).
בגיל 89, הלן תומס, הכתבת הוותיקה ביותר בבית הלבן עדיין מביכה נשיאים (מאת נטשה מוזגוביה, כתבת "הארץ" בארה"ב)
"זו טעות לוותר על הקפאת הבנייה עד לתחילת המו"מ", אומרת תומס. "מה שתקבל בינתיים זה עובדות בשטח". לדבריה, "אני לא בטוחה שהאמריקאי הממוצע רוצה שבאמת נהיה שם, אבל תמיד היינו מעורבים שם, מאז הקמתה של ישראל, והציונים האמריקאים מצפים שנגבה כל מה שישראל עושה".
"השלום יהיה אפשרי רק אם נשיא אמריקאי יהיה חסר פניות. שום דבר לא בלתי אפשרי. חשבתי שעם בגין זה בלתי אפשרי, אבל משהו קרה. הייתי בישראל עם כל מיני נשיאים, ואני חושבת שהישראלי מן השורה הוא מאוד נחמד, הוגן וישיר".
"אני חושבת שהפלסטינים נלחמים על אדמתם", היא מסכמת. "וכשבועטים אנשים מהבתים שלהם, מי בעולם ירצה להשלים עם זה?"
יצחק בן חורין בידיעות כותב עליה במאמר שכותרתו: זו שיודעת לשאול, ועוד איך!
היא חלק מהמיתולוגיה של חדר העיתונות בבית הלבן, כמעט כמו הפודיום עם המיקרופון וסמל נשיא ארה"ב. היא יושבת שם מאז ימי קנדי (ינואר 1961) והציקה מאז לכל נשיאי ארה"ב בשאלות הישירות והבוטות ביותר... זוהי הלן תומס, מאושיות תא כתבי הבית הלבן ודמות מפורסמת בוושינגטון ובאמריקה כולה... תומס ידועה כמי ששואלת שאלות קשות במיוחד בנושאים הקשורים לערבים ולישראלים. יש החשים סלידה נוכח החיבה היתרה לשיטתם [???] שהיא מפגינה לעניין הערבי בכלל - והפלסטיני בפרט. אלה טוענים שהביקורת שלה על ישראל מקורה במוצאה הערבי, כבת להורים סורים, למרות שהיא אמריקנית שנולדה בקנטקי.
ודבורית שרגל הלא היא וולווט אנדרגראונד, בלוגרית ומבקרת תקשורת ידועה בחוגים אותם היא מבקרת, כותבת בתגובה: "אני בעד הלן תומס מכל הסיבות המובנות מאליהן."

אין תגובות: