"נשמע כמו חתיכת פרובוקציה" נוזף עודד בן עמי בעמיר בניון, ויעל דן: "הזמר הנהדר והאהוב על כולם עד היום..."


כותב כל כך קלמן ליבסקינד ב NRG:
לפני שבועיים ראיין אותו עודד בן-עמי בתכניתו בערוץ 2. בן-עמי, איש רך בימי שגרה, נראה כמי שנעלב אישית מהשיר (כמו גם בראיון עם דודו אלהרר: "אנחנו שלושה אחוזים ואנחנו האיכות...".
"זה נשמע כמו חתיכת פרובוקציה", נזף בבניון. "זה נשמע מאד נגד השמאלנים".
האמת, כדי לחשוב שמדובר בשיר נגד השמאלנים צריך להיות טמבל או סתם בעל רצון לא ממש נקי להציג את בניון כסהרורי. בן-עמי, נדמה לי, לא טמבל. בניון הסביר שיש לו בעיה רק עם מי שלא רואה את עצמו חלק מ"כלל ישראל".
"הצבא לא שייך לימין או לשמאל, הצבא הוא קבוצה של אנשים טובים שאני חי בזכותם, בין אם זה שמאלנים קיבוצניקים ובין אם זה אנשים עם כיפות מימין", הטעים. בן עמי לא רצה להקשיב.
"אולי אתה מרשה לעצמך קצת יותר מדי", ניסה דובר צה"ל לשעבר לחנך."...מי שכועס עליך זה אנשים ששומעים את המילים המחרחרות ריב האלה שלך והם כועסים אולי באמת בצדק".
מדובר, צריך להודות, בטריק עתיק יומין של עיתונאים שמבקשים להציג את תפיסתם הפרטית ככזו שהיא נחלת רבים. "זה לא אני שטוען את הדברים", מנסה לומר המראיין ה'אובייקטיבי'. "זה ה'אנשים' שכועסים עליך". נו, וכמה מכם פגשו את ה"אנשים" האלה ברחוב, מחוץ לרדיו או לטלוויזיה?
בשבוע שעבר גם יעל דן, בגלי צה"ל, עשתה צהריים עם בניון, שאותו הקפידה להגדיר כ"זמר הנהדר והאהוב על כולם עד היום".  
"הכעס על השיר שכתבת זה לא כעס שהתקשורת יצרה", ניסתה גם דן לשכנע את בניון.
"זה כעס שרק התקשורת יזמה", השיב לה בניון. "רק מי שלא רצה להבין את השיר הזה לא הבין אותו...שר הבטחון שלי הוא שמאל והוא מגן עלי. לא יתכן שהשוליים ינהלו פה...אף אחד לא יוצא מן המדינה ומשחיר אותנו בחוץ. זה לא הגיוני, זה לא דמוקרטי, זה מכה מתחת לחגורה...אני לא מבין מה לא ברור פה ואיך זה נגד השמאל...איך תבוא המטומטמת מ'בצלם' ותגיד לאמא שמאלנית מסכנה, שהילדים שלה נפלו, שיום הזיכרון זה קרקס פורנוגרפי? למה זה לא מפריע לכם? למה אני מפריע לכם?". בניון הסביר לדן ש"השיר הזה נולד בעקבות זה שהרמטכ"ל שלנו ושר הביטחון וציפי לבני לא יכולים לרדת מהמטוס כשהם בחו"ל. קשה לי להבין איך זה לא מפריע לכם ואני מפריע לכם". 
יעל דן: "אתה יודע שאתה גם יציר התקשורת הזו שכל כך אהבה אותך והרעיפה עליך שבחים ומחמאות..".
בניון: "את עצמך אומרת 'היית יקיר התקשורת' עד ש...עד ש... עד שאמרתי שענת קם עשתה דבר לא נכון ואז כולם קמו עלי".
יעל דן: "בוא נסתפק בזה. עמיר בניון תודה רבה".  
חוה אלברשטיין, אחרי השירים שלה נגד מדיניות צה"ל, זכתה להדליק משואה ביום העצמאות. כשעמיר בניון, אחרי השיר שלו בעד צה"ל, יוזמן להדליק את המנגל בקומזיץ של אמ"י, תודיעו לי.

אין תגובות: