מה רצה ערפאת באמת?

הקלטה מתוך נאום ערפאת בעת ביקור במסגד ביוהנסבורג, דרום אפריקה, ב-10 במאי 1994. (שישה ימים לאחר החתימה על הסכם קהיר - "עזה ויריחו תחילה" וחודשיים לפני הגעתו המפוארת של ה'ראיס' מטוניס לעזה).
ערפאת מסביר לקהל (מוסלמים בלבד, כך לפחות חשב), כי הסכם אוסלו היה רק תכסיס טקטי בקרב גדול יותר כדי להרוס את מדינת היהודים - גרסה מודרנית של 'הסכם חודייבה' שעשה הנביא מוחמד עם שבט קורייש.
"ההסכם הזה אני לא מחשיב אותו יותר מההסכם שנחתם בין מוחמד והקורייש, ואתם זוכרים, החליף עומר התנגד להסכם הזה וראה בו "סולחה דניה" [שביתת נשק בזוייה]. אבל מוחמד קיבל אותו ואנחנו עכשיו מקבלים את הסכם השלום הזה."
ערפאת חשב שהוא מדבר 'אוף דה רקורד', הוא כמובן לא ידע שבקרב הקהל יושב עיתונאי דרום אפריקאי, ברוס ויטפילד מתחנת הרדיו FM702, ומקליט את דבריו בסתר. אלא שערפאת לא צריך היה לדאוג, אף אחד בישראל חוץ מבני בגין העגמומי והנוקדן, לא הסכים שיהרסו לו את 'חזון המזרח התיכון החדש' העומד בפתח...
בסרטון הבא מספר עבדול בארי אטוואן, העורך הראשי של העתון אל-קודס אל-ערביה (Al-Quds Al-Arabi), המתפרסם בלונדון, מה הסביר לו ערפאת בשיחה שהיתה להם ביולי 1994:
"לאחר החתימה על הסכם אוסלו, ביקרתי את ערפאת בתוניס, זה היה בסביבות יולי, לפני שחזר לעזה. אמרתי לו: אין ביננו הסכמה, אני לא תומך בהסכם הזה, זה יפגע בנו, הפלסטינים, יעוות את תדמיתנו וינתק אותנו מהשורשים הערבים שלנו. ההסכם הזה לא ישיג לנו את מה שאנחנו רוצים, כי הישראלים האלה רמאים.
הוא לקח אותי החוצה ואמר לי:
בעזרת אללה, אני אוציא אותם מדעתם. בעזרת אללה, אני אהפוך את ההסכם הזה לקללה עבורם. בעזרת אללה, אולי לא בימי חיי, אבל אתה תחיה ותזכה לראות את הישראלים עפים מפלסטין. קצת סבלנות.
אני מגלה לך את זה, ואל תזכיר את זה באוזני אף אחד. זכור את זה תמיד.
לפעמים כאשר ביקרתי אותו קשות, הוא היה אומר לי: אתה זוכר את ההבטחה שהבטחתי לך, עבד אל-בארי?
...למשל כשהאמריקאים ניסו לכפות את מינוי אבו מאזן כרוה"מ במקומו... הייתי לצידו כי זכרתי את ההבטחה שהוא הפקיד בידי. ובגלל שידעתי שהוא לא יבגוד בפלסטינים, ולא יכנע...  זו הסיבה שידעתי שהיה זה הוא שהקים וחימש את גדודי אל-אקצה, כדי לאזן את הטעות ההסטורית של הסכמי אוסלו...

סתם לא קשור אבל חביב, זה האיש שהבטיח בראיון (לטלויזיה הלבנונית) שאם איראן, אינשאללה, תתקוף את ישראל בטילים (בתגובה להתקפה עליה מצד ארה"ב) הוא "באלוהים, אלך לכיכר טראפלגר (הוא הלא פליט-גולה אומלל בלונדון הרחוקה) וארקוד משמחה, אם טילים מאיראן יפגעו בישראל" - כאן

עוד באותו עניין:

אין תגובות: