מלחמת אוסלו: אנטומיה של הונאה עצמית, מאת: אפרים קארש


ב 30- בינואר 1996 נועד ערפאת לפגישה סגורה עם כארבעים דיפלומטים ערבים בטרקלין שפיגל המפואר בגראנד הוטל בשטוקהולם, ובה חשף את חזון ה"שלום" שלו.
"אנו מתכננים לחסל את מדינת ישראל ולהקים מדינה פלסטינית טהורה", אמר.
נעשה את חייהם של היהודים בלתי-נסבלים באמצעות לוחמה פסיכולוגית והתפוצצות אוכלוסייה. יהודים לא ירצו לחיות בין הערבים ... הם יוותרו על בתיהם ויהגרו לארצות-הברית. אנו הפלסטינים נשתלט על הכול, כולל כל ירושלים.
[ראש הממשלה] פרס ו[השר יוסי] ביילין כבר הבטיחו לנו את חצי ירושלים. גם רמת הגולן כבר נמסרה, בכפוף לכמה פרטים קטנים. וכאשר היא תוחזר, לפחות חצי מיליון יהודים עשירים יעזבו את ישראל.
"אני לא צריך יהודים. הם היו ונשארו יהודים", סיכם ערפאת. "אנו זקוקים עכשיו לכל העזרה שאנו יכולים לקבל מכם במלחמתנו למען פלסטין מאוחדת בשלטון ערבי".

המאמר פורסם בשנת 2003 ע"י מרכז בס"א, אוניברסטית בר אילן. ב 2004 יצא ספרו של אפרים קארש  'ערפאת - האיש ומלחמתו בישראל', שהוא הרחבה של הנושאים בהם דן במאמר.

מתוך המבוא
באוגוסט 1968, כשנה לאחר נצחונה המדהים של ישראל במלחמת ששת הימים, וחודשים אחדים בטרם מונה ליושב-ראש אש"ף, הגדיר יאסר ערפאת את מטרתו האסטרטגית של הארגון כ"העברת כל בסיסי ההתנגדות" ליהודה, שומרון, ורצועת עזה, שישראל השתלטה עליהם במהלך אותה מלחמה, "כדי להפוך בהדרגה את ההתנגדות למהפכה עממית חמושה". כך, הסביר ערפאת...
כשהתרחיש הזה בושש להתממש, בשל הרמה הנמוכה של התודעה הלאומית בקרב הפלסטינים ובשל אמצעי הסיכול היעילים שהפעילה ישראל, אימץ אש"ף ביוני 1974 את "אסטרטגיית השלבים" (או "תורת השלבים") ועשה אותה מאז ואילך לעיקרון המנחה שלו. אסטרטגיה זו קבעה כי הפלסטינים יקבלו כל טריטוריה שישראל תעביר להם, ואחר-כך ישתמשו בה כקרש-קפיצה לרווחים טריטוריאליים נוספים עד שישיגו את "השחרור השלם של פלסטין". הסכמי אוסלו עלו בקנה אחד עם האסטרטגיה הזאת, בכך שאפשרו לאש"ף להשיג באחת את שנבצר ממנו להשיג בשנים רבות של אלימות וטרור.
להלן מאמר:
כדי לראות יש ללחוץ על FullScreen
מלחמת אוסלו אנטומיה של הונאה עצמית


אין תגובות: