בכיר באש"ף על תכנית 'שתי המדינות': אם היהודים יעזבו את 'השטחים', הרעיון הציוני יתחיל להתמוטט, אז אנחנו ננוע קדימה

עבאס זכי, שגריר אש"ף בלבנון, חבר הועדה המרכזית של הפתח, נבחר בבחירות האחרונות, בוועידה הכללית השישית של הפתח שהתכנסה בבית לחם, באוגוסט 2009, (לא דג רקק):
"פתרון שתי המדינות, לפי דעתי, ימוטט את ישראל, משום שאם היהודים מוותרים על ירושלים, מה יישאר מכל אותם דיבורים על הארץ המובטחת ועל העם הנבחר? מה על כל מה שהם הקריבו – רק כדי שבסוף יגידו להם לעזוב? עבורם לירושלים יש מעמד רוחני. היהודים מחשיבים את יהודה ושומרון כחלום ההסטורי שלהם. אם היהודים מוותרים על המקומות האלו, הרעיון הציוני יתחיל להתמוטט, הוא יקרוס מעצמו. אז אנחנו ננוע קדימה."

ותמליל הראיון שודר ב 7 במאי 2009:
לצפייה בראיון - אתר ממר"י
"מה שצריך הוא הסכם, לא הודנה (הפסקת אש). אחרי 45 שנים של מאבק, יש לנו זכות להגיע לפתרון הקונפליקט הזה, במקום הארכת ההודנה, שמאפשרת לישראל להתפשט על בסיס יומיומי. הצעה שלי היא: אל לנו להעניק לישראל הודנה, משום שבכל פעם שישראל מקבלת הודנה, היא מחזקת את מעמדה ומעמיקה עוד יותר את שורשיה. מה הודנה? אם הם לא נסוגים משטחי 1967 - מה הודנה? ישראל תהפוך לעובדה קיימת, ואנחנו נגמור כמובלעת קטנה, ובמשך הזמן אנחנו נדחף החוצה. לכן, זה הזמן שנמצא פתרון, ובכל זאת אנחנו אומרים: בואו נדבוק בהודנה. לא, חברים, אני אישית הצטרפתי לפת"ח די מאוחר, ב 1962, תעשה חשבון כמה שנים זה. האם עלי להמשיך בהודנה? בלתי אפשרי. אנחנו רוצים פתרון עכשיו."
[עד כאן מחיאות כפיים, 'פתרון עכשיו' נשמע כמו 'שלום עכשיו', נכון? ובכן, לא בדיוק...]
"הם מדברים על פתרון שתי-מדינות, וכאשר זה יושג... אפילו אחמדניג'ד, מנהיג הסרבנים באזור, אמר שהוא תומך בפתרון שתי המדינות. אף אחד לא מרמה אף אחד."

"פתרון שתי המדינות, לפי דעתי, ימוטט את ישראל, משום שאם היהודים מוותרים על ירושלים, מה יישאר מכל אותם דיבורים על הארץ המובטחת ועל העם הנבחר? מה על כל מה שהם הקריבו – רק כדי שבסוף יגידו להם לעזוב? עבורם לירושלים יש מעמד רוחני. היהודים מחשיבים את יהודה ושומרון כחלום ההסטורי שלהם. אם היהודים מוותרים על המקומות האלו, הרעיון הציוני יתחיל להתמוטט, הוא יגווע מעצמו. אז אנחנו ננוע קדימה."

אין כתב לענייני ערבים שלא ראה ושמע, הראיון שודר בטלוויזיה הלבנונית המוכרת לכל הפרשנים והכתבים. מישהו דיווח על כך? לא.
ומי כן שם לב? כמובן, בני בגין (הליכוד) משבית שמחות ידוע (בישיבת מליאת הכנסת, 20 מאי 2009):

מאה אחוז. אני מבקש להביא דברים בשם אומרם. איך אומר הגשש: במקרה יש לי בכיס - זה בגלל הרעיונות האלה – דברים שאמר ביום 7 במאי, בנחת, ברצינות, שגריר הרשות הפלסטינית בלבנון, מר עבאס זאכי.

אביא את חלקם של הדברים, משפט אחד שהוא מעניין. הוא מבקש פתרון של שתי מדינות, ומייד. לא הודנה, שתי מדינות, כי אם, אני מצטט: "ישראל לא תיסוג לקווי 1967, היא תהפוך לעובדה על הקרקע". כנראה שהעובדה הזאת מטרידה אותו.

ואחר כך הוא ממשיך בתיאור המצב – "שישרור, עם יישום הפתרון של שתי מדינות, מדינת ישראל תתמוטט. היהודים מעניקים לירושלים מעמד רוחני, היהודים רואים ביהודה ושומרון חלומם ההיסטורי. אם היהודים יעזבו מקומות אלה, הרעיון הציוני יתחיל להתמוטט, אז אנחנו ננוע קדימה."

זו כל התורה על רגל אחת. נציג רשמי של הרשות הפלסטינית, שאיתה אנחנו אמורים, בהתעלמות מן ה"חמאס" בעזה, לקיים ולהגיע למימוש רעיון שתי מדינות. כך הם רואים את זאת, כך רואים את זאת גם אלה המכונים מתונים, והדברים האלה עשויים אכן להסביר מדוע אחרי כל הניסיונות, 15 שנים וכל הוויתורים, לא צלחה הדרך, והסכם אַין. את זאת ביקשתי להעיר. תודה רבה לך, אדוני היושב-ראש.

ועוד מישהו ששם לב:
הבלוג של ארז תדמור ("אם תרצו")

אין תגובות: