האיחוד האירופי, הולנד, בריטניה וספרד פשוט רוצים לעזור לחברה הישראלית להתמודד עם הנעשה בשמה ולהכיר במחיר המציאות שאליה היא שולחת את מיטב בניה ובנותיה. כמה נחמד מצידם, לא?

'שוברים שתיקה' הינו ארגון של חיילים משוחררים האוספים עדויות של חיילים אשר שירתו ביחידות צה"ל השונות במהלך האינתיפאדה השנייה... מקרים של התעללות, ביזה והשחתת רכוש הפכו זה מכבר לנורמה
מן העדויות עולה תמונה חמורה של אופי הפקודות בכלל ואופי הוראות הפתיחה באש בפרט. אלו האחרונות ממחישות את עומק השחיתות שפשטה במערכת הצבאית.
ראיונות אלו מפורסמים, בין היתר, באתר הארגון, בחוברות שהארגון מפיץ, באמצעי תקשורת שונים וכן בהרצאות ברחבי הארץ ובסיורים מודרכים של הארגון לחברון.
למשל: חוברת עדויות בעקבות מבצע "עופרת יצוקה" בעזה, אשר באמצעותה ביקש "להעלות שאלות קשות לגבי אמינות הגרסאות הצה"ליות הרשמיות" הנוגעות לכשלים מוסריים במהלך המבצע.

[מכיון ש] החברה הישראלית ממשיכה לשתוק ולהכחיש את הנעשה בשמה... שוברים שתיקה משמיעים את קולם של חיילים אלו כדי להביא את החברה הישראלית להכיר במציאות שהיא יצרה... אנו מאמינים שהחברה הישראלית חייבת להתמודד עם הנעשה בשמה ולהכיר במחיר המציאות שאליה היא שולחת את מיטב בניה ובנותיה.
מתוך האתר הארגון "שוברים שתיקה"
אנשים טובים, שעוולות ואי צדק נוגעים לליבם, שיש להם הכוח והאומץ לפעול, לנסות להשפיע. הם רוצים לשנות את החברה בתוכה הם חיים. הם באמת לא פרזיטים לא שטחיים, הם לא חורשי רע. אבל...
לפרסם חוברות, לממן אתר, פרסומים בכלי תקשורת שונים, הרצאות, סיורים בחברון, הכל עולה כסף. מהיכן הוא מגיע? תרומות.

מתוך דו"ח "ריבונות על תנאי: היקף התמיכה של ממשלות זרות בארגונים פוליטיים בישראל" שמפרסם NGO המכון לאסטרטגיה ציונית:
"ישראל,... אשר ניצבת מול חזית חיצונית עוינת הכוללת גם ממשלות זרות, היא מטרה נוחה למניפולציות פוליטיות חיצוניות באמצעות ארגוני החברה האזרחית... מימון ממשלתי זר (בעיקר אירופי) לארגונים ישראליים אשר פעילים בקמפיינים המכוונים נגד ישראל מעניק לפעילותם חשיפה והשפעה גדולות בהרבה, דווקא בגלל העובדה שמעורבים בה ישראלים, ופעמים רבות הם אף מובילים אותה."

"מעבר לדרישות הדיווח הרגילות לפי חוק העמותות, אשר קיימות במדינות דמוקרטיות רבות וביניהן ישראל, מדינות מסוימות אימצו דרישות חוקיות נוספות. בארצות הברית למשל, פרטים וארגונים הממומנים בידי ממשלות זרות נדרשים על פי חוק להירשם כ״סוכנים זרים״."
נתונים מהדו"ח הכספי לשנת 2008 של "שוברים שתיקה":
 משגרירות בריטניה בת"א 226,589 ₪
האיחוד האירופי 43,514€
שגרירות הולנד בת"א 19,999€
 5000€ SIVMO
 25,100€ ICCO
OSI The Open Society Institute (מייסודו של ג'ורג' סורוס) ארצות הברית 19,500$
medico international
OXFAM GB
"הסוכנות הספרדית לשיתוף פעולה בינלאומי" (AECI) - משרד החוץ הספרדי
בנוסף זוכה הארגון לתרומות של: ה'קרן החדשה לישראל בסך של  279,949 ₪  ומ"קרן מוריה" - לא מצויין הסכום.

סך ההכנסות מתרומות בשנת 2008 עמד על כמיליון מאתיים ושישים שקלים, 1,258,811 למען הדיוק. (בשנת 2007 הצליחו לגייס 'רק'  554,595 ש"ח , אין ספק השתפרו החבר'ה)

למה שגרירות בריטניה, שגרירות הולנד, האיחוד האירופי נרתמים לעזרת ארגון כזה? כי הם נורא דואגים לפני החברה הישראלית? כי הם מבקשים "להביא את החברה הישראלית להכיר במציאות שהיא יצרה... מאמינים שהחברה הישראלית חייבת להתמודד עם הנעשה בשמה ולהכיר במחיר המציאות שאליה היא שולחת את מיטב בניה ובנותיה."?
ועוד מתוך הדו"ח:
"הבעייתיות בהתערבותן זו של הממשלות האירופיות מתחדדת לאור החד-צדדיות הפוליטית שבה – ארגונים ממרכז המפה הפוליטית הישראלית ומימינה אינם זוכים לתמיכה כלכלית שכזו או לתמיכה ממשלתית זרה כלשהיא, ככל הידוע לעורכי המחקר, שכן אינם חולקים עם המדינות המממנות את השקפת עולמן ואינם פועלים לקידומה."
כך שהחבר'ה הטובים מ"שוברים שתיקה" אולי מצליחים לכסות את הוצאותיהם, אבל לשם מה הסיורים בחו"ל? מה המחיר? האם הם מודעים לו?

הדו"ח המלא: "ריבונות על תנאי: היקף התמיכה של ממשלות זרות בארגונים פוליטיים בישראל", של NGO המכון לאסטרטגיה ציונית.  כאן

הפניות רלוונטיות
  1.  14.12.2006 . ניתן יהונתן דחוח-הלוי, "להביא את חברון לטורונטו" - כאן
  2. Breaking the Silence: Fmr. Israeli Soldier Tours U.S. to Expose Abuse of Palestinians by Israeli Military October 27,  2006 כאן
  3. הזמנה לטיול: "שוברים שתיקה" בחברון, כאן
  4.  כאן פסק דין של בית המשפט העליון בעהיין סיורי "שוברים שתיקה בחברון": "יהיו מותנים בהתנהגות העותרים ובגישה מרוסנת מצדם"
  5. דו"ח על מעורבות הקרן החדשה לישראל בדו"ח גולדסטון ('שוברים שתיקה' מככבים גם בו).

אין תגובות: