החיים הטובים בגדה המערבית

מלאני פיליפס (Melanie Phillips) במאמר שכותרתו 'החיים הטובים בגדה המערבית' מספרת על מאמר, שפרסם העיתונאי תום גרוס (Tom Gross) ב'וול סטריט ג'ורנל' (Wall Street Journal) ובו, כך היא כותבת, הוא מספק נסיוב מאיר עיניים לפנטזיות הרגילות הלעוסות עד-גרא, על המחסור והדיכוי של הפלסטינים. הוא מספר, כיצד:
"בשיטוטיו במרכז העיר שכם מצא את החנויות והמסעדות הומי אדם. היו שם המון מכוניות יוקרה ברחובות. באמת, ספרתי ומספר המכוניות מדגם BMW והמרצדסים גדול משמעותית יוצר משראיתי, למשל, במרכז ירושלים או תל אביב.

...החנויות והמסעדות היו גם כן מלאות אדם כשביקרתי בחברון לאחרונה, והופתעתי לראות וילות בגודל דומה לאלה שבקוט- ד'אזור [ריווירה הצרפתית] או בבל-אייר [קליפורניה] שעלו וצצו על הגבעות סביב לעיר. החיים אפילו טובים יותר ברמאללה, שם קשה להשיג שולחן במסעדה טובה. ניתן לראות בנייני דירות חדשים, בנקים, חברות ברוקרים, סוכנויות של מכוניות יוקרה ומועדוני בריאות. בקלקיליה, עיר אחרת בגדה המערבית, בעבר חממה לטרוריסטים ויצרני פצצות, יבול התותים הראשון נאסף בזמן על מנת להשלח לשווקים הרווחיים של חג המולד באירופה. חקלאים פלסטינים מקומיים הוכשרו בידי מומחים ישראלים לחקלאות וישראל סיפקה להם ציוד השקיה וחומרי הדברה.



עיר פלשתינית חדשה, רואבי, עומדת להבנות בקרוב ליד רמאללה. בחודש שעבר, הקרן הקיימת לישראל, עזרה בשתילת 3,000 שתילי עצים על שטח שמיועד להיות שטח מיוער שהפלשתינים מבקשים לפתח בשיפולי העיר החדשה. מומחים ישראלים גם עוזרים לפלשתינים לתכנן פארק ציבורי ומבני ציבור אחרים.

... ביוני, התייחס ג'קסון דייהל ב'וושינגטון פוסט' לדברי מחמוד עבאס, ראש הרשות הפלשתינית, שסיפר לו מדוע דחה את הצעתו הנדיבה של אולמרט, בשנה שעברה, למדינה פלשתינית עצמאית על 97% מהגדה המערבית (בתוספת 3% שטחים בתוך הקו הירוק כפיצוי). "המציאות שלנו בגדה המערבית טובה" אמר עבאס לדייהל, "האנשים חיים שם חיים נורמאליים", הוסיף ברגע של גילוי לב נדיר לעיתונאי המערבי.

Ahmad Aweidah, העומד בראש בורסת אל קודס בשכם, הרחיק לכת עוד יותר בהסבירו לי למה לא ממהרים בהכרזת מדינה, "הפלשתינים הפשוטים זקוקים לצה"ל שיגן עליהם מפני החמאס, מאחר ושירותי הבטחון שלהם עדיין לא מוכנים לעשות זאת בעצמם."

האמת היא שמדינה פלשתינית עצמאית נבנית כעת בשקט בעזרתה של ישראל."

ומתי נקרא על כך בעתונות הבריטית או נשמע על כך בבי.בי.סי? שואלת פיליפס...

ואצלנו...?

מלאני פיליפס (Melanie Phillips), עתונאית וסופרת בריטית, בעלת טור בנושאי חברה ופוליטיקה ב Spactator, יריביה רואים בה קונסרבטיבית (שם גנאי איום ונורא, בעיניהם), היא רואה עצמה כמגינה על הערכים הליברליים האותנטיים מפני מהרסיה מבית של התרבות המערבית

אין תגובות: