היורש המיועד של אבו מאזן, עבאס זכי, מה הוא חושב?

עבאס זכי, מזכ"ל מועצת המהפכה של תנועת פת"ח: המטרה הגדולה יותר לא יכולה להתממש במהלך אחד [תכנית השלבים מעולם לא נזנחה, מסתבר], ספטמבר, 2011



Al-Jazeera TV (Qatar) - September 23, 2011 - 01:49


כותב בן דרור ימיני, במעריב, "עבאס זכי, מבכירי הפתח, והממונה על הקשרים עם מדינות ערב, הוגדר לפני חודשים אחדים בעיתון "כל אל-ערב" כיורש המיועד של אבו-מאזן, אם האחרון יחליט לפרוש. לפני ימים אחדים, בעקבות "צונאמי ספטמבר" שבושש להגיע, והאכזבה ניכרת בקרב חלק מחוגי השמאל, אמר זכי בראיון לאל-ג'זירה:
"כאשר אנחנו אומרים שההתנחלויות צריכות להתבסס על קווי 67', אבו-מאזן מבין, אנחנו מבינים, שהמטרה הגדולה יותר לא יכולה להתממש במהלך אחד ... אם ישראל תיסוג מהגדה ומירושלים ותפרק את גדר ההפרדה, ישראל תגיע אל סופה ... נתניהו, ליברמן ואובמה הם חלאות ... אם נאמר שאנחנו רוצים למחוק את ישראל, זה יותר מדי קשה ... זה לא מקובל לומר את זה ... אל תאמרו את זה מול כל העולם. שמרו זאת לעצמכם"...
לאחר שפורסמו הדברים הללו ביום שישי, 7.10, התברר שעיתונאי אחד בלבד, אברי גלעד, העז לפרסם את הראיון עם עבאס זכי בתוכנית הבוקר של יום ראשון, 9.10. זו תעודת כבוד לגלעד. זו תעודת עניות לתקשורת הישראלית."

אלא, שזכי עקבי בדעותיו, כבר בראיון ב 2009 אמר את אותם הדברים.
פתרון שתי המדינות יוביל להתמוטטות ישראל (באדיבות ממר"י):


ANB TV (Lebanon/London) - May 7, 2009

עבאס זכי: מה שדרוש הוא הסדר, לא ​​הודנה [שביתת נשק]. אחרי 45 שנים של מאבק, יש לנו את הזכות להגיע לפתרון לסכסוך הזה. במקום להאריך את ההודנה, מה שמאפשר ישראל להמשיך ולהתפשט על בסיס יום-יומי. העצה שלי היא: אנחנו לא צריכים לתת לישראל הודנה, כי בכל פעם שישראל מקבלת הודנה, זה מחזק את מעמדה, ומעמיק את אחיזתה. מה הודנה? אם הם לא נסוגים מאדמות 1967 - מה הודנה?! ישראל תהפוך לעובדה בשטח, ואנחנו נגמור בסופו של דבר כמובלעות קטנות, ועם הזמן נדחק החוצה. לכן, הגיע הזמן שנמצא פתרון כולל וסופי. הערבים מדברים על פתרון כולל ומציגים יוזמות, והעולם מדבר על פתרון, לעומת זאת, אנחנו אומרים: בואו נדבוק בהודנה. לא, ידידי...

"הם מדברים על פתרון שתי המדינות, וכאשר זה יושג... אפילו אחמדינג'אד, מנהיג מדינות הסירוב של האזור, אמר שהוא תומך בפתרון שתי המדינות. אף אחד לא משטה באף אחד.
"פתרון שתי מדינות, לדעתי, [יביא לכך ש] ישראל תתמוטט, כי אם הם יצאו מירושלים, מה יהיה על כל הדיבורים על הארץ המובטחת והעם הנבחר? מה על כל הקורבנות שהם הקריבו? - כל אלו [היו לשווא?] רק בכדי שלבסוף יידרשו לצאת [משם]? בעיניהם לירושלים יש מעמד רוחני. היהודים רואים ביהודה ושומרון את החלום ההיסטורי שלהם. אם היהודים עוזבים את המקומות האלה, הרעיון הציוני יתחיל להתמוטט. הוא יקרוס מאליו. אז אנחנו נתקדם הלאה [להגשמת הפתרון הסופי]"

ב"עין השביעית" תחת הכותרת "מאבו-עבאס לעבאס זכי" מדווחים (19, יוני, 2011) כי "כל אל-ערב" חושף בכותרתו הראשית את שמו של המיועד להיות יו"ר הרשות הפלסטינית הבא; מקור בתנועת פת"ח אומר בראיון לכתב המדיני סעיד חסנין כי "עבאס זכי הוא היורש של אבו-מאזן, אם זה יחליט להתפטר מתפקידו". עוד מדווח "כל אל-ערב" כי גם מרואן ברגותי יתמודד מכלאו על הנשיאות. העובדה שברגותי הוא אסיר מעמידה את זכי בראש בורסת השמות.

אין תגובות: