מי הוריד את גלן בק?

אלג'זירה: Sponsors of Glenn Beck's Fox News show deserted him en masse
because of his polarising statementsts
בפתיח לכתבה על "טכס דתי שעורך בשעה זו השדר האמריקני ימני, גלן בק" מספרת יונית לוי כי "בק היה איש תקשורת בולט ברשת פוקס הימנית, עד שהפך קיצוני מדי [פאוזה] עבורם, והם פיטרו אותו."
כך מסופר בכל מקום, כהוכחה להיותו של גלן בק הזוי ומטורף אפילו בסטנדרטים [הירודים] של רשת פוקס הימנית. האומנם?

ובכן, אצל טל שניידר בגלובס מתגלות עובדות מעניינות על המהלכים שהביאו לפיטוריו במאמר: "אם יש קבוצה אחת מיוחדת שבק מטריד אותה מאוד, זהו ארגון "Media Matters for America". היא מספרת לנו על אנשי הארגון אשר ישבו במהלך העצרת ויעקבו אחרי כל מילה שלו ובסיום השידור, ישלפו אנשי "מדיה מטרס" את האמירות [והכותבת יודעת מראש שתהיינה] המופרכות, את המעשים המשוגעים ויעלו באתר שלהם מידע הסותר את דבריו. מסתבר ש"כך הם נוהגים כלפי בק וכלפי כל שדרן רדיו/טלוויזיה ימני בשנים האחרונות.".

הגוף הזה הוקם בוושינגטון בשנת 2004, על-ידי דיויד ברוק (David Brock), שמרן בעברו שעבר מהפך תודעתי וכיום נמצא בשמאל, "שהיה מוטרד מכמות הדיסאינפורמציה בתקשורת האמריקנית הימנית. אנשי הארגון שלו מפקחים על כל מילה ששדרני הימין אומרים... ברגע שהם... מכפישים את הנשיא או את השמאל, "מדיה מטרס" מתקנים באתר שלהם, במדיה החברתית, באמצעות הודעות לעיתונאים."


דמות נוספת בארגון הוא: אם.ג'יי רוזנברג, MJ Rosenberg, האחראי על תחום המזרח התיכון, והוא מגלה ש"אנחנו ארגון שממומן היטב [ג'ורג' סורוס, מיודענו], ואנחנו בודקים את העובדות של השדרנים הימניים כל הזמן". אגב, הארגון מקפיד בקנאות שלא לחשוף את מקורותיו הפינסיים.

על האפשרות שהם בעצם מקדמים את בק תוך כדי פעילותם הוא עונה ש"זו תמיד הבעיה כשנותנים פרסום לחבר'ה הרעים" [רעים – ימין, טובים - שמאל, ככה זה]
הוא מאמין שכל מה שבק מבקש הוא לנצל את ישראל כי "מאז שהוא פוטר מן התוכנית שלו ברשת פוקס, הוא מחפש מטרה פופולרית להזדהות איתה, כדי לקדם את המוניטין שלו". אלא שזה לא מסתדר כל כך עם העובדה שבק הקדיש הרבה מתוכניותיו ברשת פוקס, עוד כשהיה בשיאו, לישראל ולתמיכה בה. אולי כדאי לבדוק את העובדות גם אצלו... בקיצור לדעתו "מה שהוא מנסה לעשות זה להשיג לעצמו משנה תוקף, למצב את עצמו מחדש, במיוחד בימים שמעמדו מאוד נחלש... זו הדרך שלו לבצע קאמבק" . למה זה נשמע כל כך מוכר? אה, אולי כי זה הטענה הרווחת גם בתקשורת הישראלית...

הוא מסביר את סוד כוחו של בק בכך ש"הוא מפשט את העולם עבור האמריקני", וב"אמונות שלו בתיאוריות קונספירציה" במיוחד ב"קונספירציה אסלאמית להשתלט על העולם", מופרך לחלוטין כמובן. מול אלה שצריכים שיפשטו עבורם את העולם עומדים אלה, שעל פי הגדרתו, "מאמינים בקדמה" והם "לא אוהבים לשמוע הסברים פשטניים ורדודים לבעיות העולם ובק, כל מה שהוא עושה זה לספק הסברים פשטניים." והדוגמא הטובה ביותר שמצא לחיזוק טענתו היא: "הוא היחיד שמחבר בין מרקסיזם לאסלאם, למרות שהם דברים הפוכים".

אלה כמובן דברי הבל (טיעון משומש ביותר). הנה הרצאה מלומדת מפי מהפכן צעיר חבר ארגון סוציאליסטי מהפכני על פי הגדרתו, המסביר באופן בהיר ורהוט את מהות הקשר עם ארגונים איסלאמיים קיצוניים:


"במאבק ['אביב העמים' הערבי] אנחנו משתפים פעולה עם האחים המוסלמים ועם קבוצות שמרניות יותר כי יש לנו מטרות משותפות, כמו הפלת המשטרים". כמו גם בשיתוף הפעולה והתמיכה בחיזבאללה בלבנון "תבינו, ברגע שאנחנו נאבקים באויב משותף כמו ישראל, אנחנו חייבים לאחד את כוחותינו לצורך המאבק". האסטרטגיה: כל עוד המטרות זהות יהיה שיתוף פעולה, כאשר תושג המטרה יגיע הזמן לבקר אותם ולהתנתק מהם.

וכך בוצע היירוט הממוקד בגלן בק

ארי רבין-האבט, Ari Rabin-Havt, [גם הוא יהודי - איך לא], סמנכ"ל MMfA, והוא "מספר ל'גלובס הערב' על המאמצים שהוביל הארגון שלו כדי להוריד את בק מן האוויר לפני כמה חודשים":

שאלה: יצרתם חרם מפרסמים אפקטיבי וזה מה שהוביל להורדת התוכנית?
ותשובתו: "כן. בזכות... העובדה שאנחנו עקבנו אחרי כל דבר שגוי שהוא אומר בתוכנית... העלנו כל הזמן מידע לאתר שלנו בנוגע למי מפרסם בדיוק בתוכנית שלו. וגם פנינו ישירות באי-מיילים ותכתובת למפרסמים" עד שה"מפרסמים שאליהם העברנו מידע [הבינו] שלא כדאי להם להיות מקושרים אליו... " זה הביא ל"פחות רווחים מהתוכנית שלו וברגע מסוים פוקס ניוז הבינו שהוא יותר נטל מאשר נכס עבורם ופיטרו אותו".

איך עבד קמפיין ה BDS המפורסם שהביא לפיטוריו של בק מרשת פוקס?

"MMfA לא לוקחים קרדיט על הפעולה הזו לבד. זו הייתה עבודה בשיתוף פעולה עם ארגונים אמריקנים נוספים" בהם Jewish Funds for Justice ש"פרסמו מודעה ענקית נגד בק ב'וול סטריט ג'ורנל' ובה הם טענו שפוקס ניוז ביחד עם בק עושים שימוש תדיר מדי בנושא השואה והנאצים כדי לצאת נגד כל מי שדעתו אינה מקובלת עליהם".
... "אבל הדברים התחילו ממש לזוז כאשר בחור צעיר, בשם אנג'לו קרוסון, פתח חשבון טוויטר והתחיל ממש להפגיז את המפרסמים בציוצים שלו נגד בק. התחילו לעקוב אחריו אלפי אנשים וכל דבר שהוא היה מעלה נגד המפרסמים היה זוכה להד גדול. הוא הפעיל המון לחץ על כל אחת מחברות הפרסום... וכל הפעילות שלו יצרה המון השפעה. אגב, לקחנו בסופו של דבר את קרוסון לעבוד עבור מדיה מטרס וכיום הוא איתנו".

שאלה אחרונה: הייתם מרוצים כשהצלחתם להוריד אותו?
"... זה היה רגע משמעותי עבור הארגון שלנו כי למרות שיש בארה"ב חופש ביטוי, חופש הביטוי מגיע יחד עם אחריות להפעיל את ההיגיון הבריא כשמתבטאים ומאחר שבק היה מתבטא בצורה חסרת אחריות מדי יום, אנחנו כמובן שמחנו כשהתוכנית שלו הורדה".
מעניין, נראה שאין לו שום בעיה עם התבטאויות של דוברים מצד שמאל או פרו-איסלמיסטים או אנטי ציונים, המעקב שלהם הוא רק אחר הנאמר מן הצד הימני. רק שם כנראה קיימת בעיה של חוסר אחריות ואי הפעלת הגיון בריא.

מ.ג'י. רוזנברג, MJ Rosenberg האחראי על תחום המזרח התיכון בארגון Media Matters הוא בעל מדור קבוע ב אלגזירה בו הוא מפרסם מאמרי דעה. כמו המאמר הזה, פרי עטו:
AIPAC: The unrivalled lobby
The Israel lobby's power in Washington is so strong that both Democrats and Republicans fear challenging its agenda.
מאמר אחר שלו:
How Israel's lobby chills Middle East debate
Any criticism of Israel by US politicians is viciously attacked by pro-Israeli groups to make sure they won't try again.
אגב, המאמר האחרון שלו בנושא ביקורו של גלן בק בישראל, כותרתו:
Glenn Beck is exploiting Israel
Israel has much to lose from Glenn Beck's "Restoring Courage" rally in Jerusalem. 
אולי הוא מאמין שצופי האתר וקוראיו יצטערו לשמוע שלישראל יש כל כך הרבה מה להפסיד...

אין תגובות: