גלעד עצמון אח יקר- אחד מפעילי השלום המשתתפים במשט לעזה

No choice but to speak out - Israeli musician 'a proud self-hating Jew'

23 ינואר, 2009. גלעד עצמון, סקסופוניסט בעל שיעור קומה עולמי ומחבר שני ספרים שתורגמו ל 22 שפות, מתגורר בלונדון.
עזב את ישראל בשנת 1994 לאחר שרות צבאי במהלכו השתכנע שישראל הפכה מדינה גזענית, מדינה מיליטריסטית המהווה סכנה לשלום העולם.
"אתה יכול למצוא מדי פעם יהודי פה ויהודי שם שמתנגד, אבל בעקרון המלחמה הזו [מלחמתה של ישראל] נתמכת ע"י היהדות העולמית רובה ככולה"

"אנחנו מצויים בסכנה גדולה מאד, אנחנו נאבקים נגד האנשים החזקים ביותר בעולם... רצח לא מהווה בעיה בשבילם, כך שיש לנו סיבה טובה מאד לפחד או להיות מודאגים... המוסד כנראה הבין שלירות בסקסופוניסט כמוני יאיר אותם באור גרוע, אני לא במצב נפשי אובדני כך שאם תשמע שנפלתי מאיזה צוק דע מי עשה זאת".

[ובאותו עניין ממשיך המראיין] היו מספר נסיונות להשתיק גלעד עצמון... "הם מנסים לקרוא לי אנטישמי, אני לא אנטישמי. אין לי שום דבר נגד אנשים שמיים, אין לי שום דבר נגד אנשים – אני אנטי-יהדות, לא נגד יהודים."
"אני מאמין שהאידיאולוגיה היהודית מובילה את הפלנטה שלנו לקטסטרופה ואנחנו חייבים לעצור [אותה]"
"ההבדל ביני לבין 99 אחוזים מן היהודים בעולם הוא שאני לא מאמין שיש להם זכות למדינה... בהתחשב בפשעים שהם ביצעו מאז נולדה מדינת ישראל... לא רק שאין להם זכות למדינה, מדינת ישראל צריכה להתפרק מיד לפני שתהפוך את הפלנטה שלנו לכדור אש".

"הנאצים היו באמת... רוע. הם עשו דברים שהיו לא אנושיים והרי-אסון. אבל זה לא הופך את האידיאולוגיה היהודית לנכונה, כי למעשה האידיאולוגיה היהודית והאידיאולוגיה הנאצית דומות זו לזו מאד".

"בין 80 ל- 93 אחוזים מהישראלים תומכים בג'נוסייד של הפלשתינים, וד"א ישראל היא מדינה דתית, כך שזה נעשה בשם העם היהודי - יש לנו כאן עסק עם זהות פוליטית קרימינלית (major criminal)."
"הם [ישראל] גוררים אותנו לכזו דרגה של אלימות שהעולם לא ראה מימיו".

"לא רק שאני יהודי השונא עצמו, אני יהודי השונא עצמו - גאה".

"אתה יודע, אני לא בדיוק המשיח, אבל אני חייב להודות שכשהתחלתי לקרוא על ישו, אתה יודע, זה היה סיפור חיי שלי – על אדם שעבר אינדוקטרינציה לשנאה ומצא דרך להתחיל לאהוב"...

"רבים שואלים אותי על שלום ואני עונה להם שלא יתכן שלום עם אנשים [הכוונה ליהודים] שלא הפנימו את הקונספט של "אהב את שכנך". זה כמעט פרדוקס, כי אם הם [היהודים] היו אוהבים את שכניהם, הם היו חדלים להיות מי שהם"

על ירי הקסאמים:
"אתה יודע, רוב תושבי עזה הם קורבנות הטיהור האתני שנעשה בפלשתין, המקום שכרגע [זמנית] נקרא ישראל... הרקטות הן כמעט מסר של שלום לישראלים שאומר להם: "במקרה שאתם לא קולטים עדיין, אתם חיים על אדמה שדודה". אתה יכול לשלוח הודעה בבקבוק, ואתה יכול לשלוח אותה באמצעות רקטות".

"הם מרעיבים אותם [את העזתים]! ומי בא לעזרת המדוכאים? לא אמריקה, לא בריטניה, לא צרפת, אחמדיניג'ד, איראנים רבים לא שמחים על כך, אבל הוא הומניסט אמיתי, כמוהו גם צ'אבס [הוגו צ'אבס, נשיא ונצואלה]."

המשבר הכלכלי בארה"ב לא סתם משבר, אלא חלק מתוכנית...
"זה היה האגרוף הציוני... המלחמה בעירק קשורה היתה בחלקה לענין הנפט והאנרגיה אבל בעיקר פעלה אמריקה ככוח משימה של ישראל במלחמתה נגד כיס 'ההתנגדות' האחרון. היא הובלה בידי הנאו קונסרבטיבים [היהודים בממשל בוש]...
"תפקידו של אלן גרינשפאן [בתוכנית האמורה] היה ליצור בום כלכלי כך שאזרחי ארה"ב לא יוטרדו בנוגע למהלכים שארה"ב נוקטת במזה"ת" (מתוך ראיון לעיתון בניו זילנד)

ומאמר פרי עטו שהתפרסם גם הוא בניו-זילנד, 1 ביוני 2010

מאת גלעד עצמון, מוסיקאי יליד ישראל, פעיל למען אנטי-גזענות

"... ושוב נוכחתנו במה שישראל לא טורחת להסתיר, את אופיה האמיתי: בלתי אנושית, רצחנית, מתודלקת בפסיכוזה ומונעת מתוך פארנויה"

"...כעת מוטל על אומות העולם לקום ולעשות מעשה, להנחית על ישראל ועל אזרחיה את הלחץ האולטימטיבי... על המדינות החברות בנאט"ו ואירופה כולה לנתק מיד את יחסיהן עם ישראל ולסגור את נמלי התעופה שלהן בפני תנועת מטוסים מישראל.

בהתחשב בידיעות מאתמול על כך שצוללת גרעינית ישראלית מוצבת במפרץ הפרסי, חייב העולם להגיב במהירות ובחריפות.

עכשיו זה רשמי: ישראל היא כעת מדינה מטורפת ורצחנית.

לא רק שלחיי אדם אין ערך בעיני המדינה היהודית, כשעוקבים אחר הקמפיין בתקשורת הישראלית שהוביל לשחיטה, רואים שישראל מתענגת ממש על הסבת כאב וחורבן על האחרים".

מבחר ממאמריו והתבטאויותיו: Gilad-Atzmon.pdf
ולאתר הפרטי שלו www.gilad.co.uk המוסיקה, אגב, נהדרת. כמה חבל.

זן חדש: יהודי אנטישמי, מאת אראל סג"ל
איך קורה שגדל כאן יהודי מסוגו של המוזיקאי גלעד עצמון, "יהודי גאה ששונא את ... גלעד עצמון, מוזיקאי ג'אז מוערך, סופר, גרפומן, מטיף פוליטי, ...

לעומת זאת בעיתון הארץ:
רוברט וואייט וגלעד עצמון עושים ביחד ג'אז. ראיון. מאת ירון פריד, לונדון.

"זה סיפור עצוב עם פסקול מטלטל של זעקת סקסופון ויבבת קלרינט. סיפור על עקורים שאין להם ארץ אחרת, עם פושעי מלחמה, ציידי נאצים ואלוהים בתפקיד אורח, עם לא מעט אירוניה ואולי כמה פירורים של תקווה. "

"עצמון אומר שהוא לא מתעסק בפוליטיקה, אלא באתיקה. ואולי אצלו זאת באמת לא רק סמנטיקה. או קוסמטיקה. אבל אנחנו באנו בכלל לדבר על מוזיקה. ועל יופי."

מראיין: "למה אתה לא עושה הפרדה בין אינדיבידואלים וממשלות? מה שקרה למשל במשט הטורקי, זה לא "אנחנו".
עצמון: "זה כן אתם".
מראיין: זה לא אני.
עצמון: "זה כן אתה. חד-משמעית. כשאתה חי בדמוקרטיה, כל פשע שמבוצע על ידי הממשלה שלך הוא פשע שמבוצע על ידך".
מראיין: גם אם לא בחרתי בממשלה הזאת?"
...
"כך הפסידה ההסברה הישראלית את מי שיכול היה להיות מטובי אנשיה - רהוט, כריזמטי, מבריק ווירטואוזי. מצב הנקודות, נכון לרגע זה: 1:0 לפלסטין."

אין תגובות: