הסיפור האמיתי מאחורי "הכרוז של "הימין הקיצוני" נגד חיילים ושוטרים דרוזים"

הכותרות הן אחידות:
ynet- מתנחלים משפילים חיילים דרוזים: 'לשלוח ברכבת'
"...אמר גורם צבאי... עוד ציין הגורם כי לא פעם התלוננו חיילים וקצינים זוטרים דרוזים שהם מתקשים לעמוד מול פרץ הקללות של המתיישבים... הוסיף אותו גורם צבאי... לאחרונה, בנוסף לכרוזים אנונימיים הקוראים לחיילים לנקוט בסרבנות..."

הארץ - הקצנה בהסתה נגד חיילים דרוזים בגזרת שכם
"ערבי מלוכלך, תחזור לעזה" הם רק חלק מהקריאות עמם מתמודדים חיילים דרוזים בגזרת שכם. לטענתם, לאחרונה אף הופצו כרוזים מסיתים... ההקצנה הגיעה לשיאה בהפצת כרוזים הקוראים לסרבנות ומסיתים: "השוטר הערבי לא פראייר, הוא דואג לערבים"... קצינים בגזרה סיפרו כי באחרונה הגיעו קבוצות של מתנחלים לבסיס החטיבה המרחבית וחילקו כרוזים הקוראים לסרבנות. באחד מהם נכתב "חייל יהודי, אח שלי גבר, לא רחוק מכאן יש כפר, חווארה. כמה חבר'ה יהודים נוסעים בכפר, קופצים עליהם קבוצת ערבים, כמעט לינץ'. החבר'ה פורקים עם אקדחים שלופים, כשפתאום מופיע ג'יפ של מג"ב ומתוכו יוצאים ארבעה שוטרים ערבים - ועוצרים את היהודים. אחד החבר'ה שואל את השוטר: 'למה לא לעצור את הערבים?' השוטר עונה: 'באתי לשמור על העם הפלסטיני, עלה לניידת...'. השוטר הערבי לא פראייר - הוא דואג לערבים. אין שום סיבה שחייל יהודי יצא פראייר".

גלי צה"ל און-ליין - שכם: הסתה נגד חיילים דרוזים, מהכרוז: "החיילים הערבים אמרו 'באתי לשמור על העם הפלסטיני'"
אחרי ששמענו על מדיניות תג המחיר מצד קיצוניים בקרב המתנחלים, הבוקר מתברר שהקבוצה הזו מפנה את זעמה לא רק כלפי פלסטינים, אלא גם כלפי חיילים דרוזים, שהוצבו לשמור על היישובים ביו"ש.
קצינים בגזרה מספרים כי לאחרונה מגיעים קבוצות של מתנחלים לש.ג של בסיס החטיבה המרחבית ומחלקים כרוזים הקוראים לסרבנות. באחד מהם נכתב "חייל יהודי, אח שלי גבר, לא רחוק מכאן יש כפר, חווארה. כמה חבר'ה יהודים נוסעים בכפר, קופצים עליהם קבוצת ערבים, כמעט לינץ'. החבר'ה פורקים עם אקדחים שלופים, כשפתאום מופיע ג'יפ של מג"ב ומתוכו יוצאים ארבעה שוטרים ערבים - ועוצרים את היהודים. אחד החבר'ה שואל את השוטר: 'למה לא לעצור את הערבים?' השוטר עונה: 'באתי לשמור על העם הפלסטיני, עלה לניידת...'. השוטר הערבי לא פראייר - הוא דואג לערבים. אין שום סיבה שחייל יהודי יצא פראייר".

אלא שהמציאות כנראה מורכבת קצת יותר:

ניצלו מלינץ' ונפלו לידי מג"ב
דקות לאחר שניצלו מלינץ' נפלו, לטענתם, חמישה תושבי השומרון קורבן לתקיפה ויחס ברוטלי מצד שוטרי מג"ב ממוצא ערבי.

מהודעה של ועד מתיישבי השומרון עולה שקיימת לדעתם "הסתה המנוהלת בידי גורם תקשורתי-צבאי אנונימי בגזרת שומרון המייצר עלילת דם, פשוטו כמשמעו, ולא בפעם הראשונה..." הם מכוונים למישהו ספציפי, כך נראה, אבל לא רוצים להסתבך ומשאירים את זה מעורפל.
ועוד הם אומרים: "קריאה פשוטה בו מראה כי כלל לא מוזכרים בו חיילים או שוטרים דרוזים. הכרוזים בסגנון "שוטר ערבי עם הערבים, חייל יהודי עם היהודים" פורסמו כבר לפני כמעט שנתיים לאחר אירועי יום כיפור שעבר בעכו והטענות על חוסר פעילות מניעה של השוטרים המקומיים... לפי מיטב הערכתנו, הפצתו של הכרוז המדובר חודשה לאחרונה לאחר תקרית חמורה שאירעה בחווארה, בה תקפו שוטרי מג"ב ערבים אזרחים שנרגמו באבנים ואף נפצעו. ע"פ הפרסומים בתקשורת מצאז, אחד השוטרים הזדהה כערבי מסכנין וצעק לעבר אחד האזרחים "אני ערבי מסכנין ואתה בטח אוהד ביתר . אני ערבי והתפקיד שלי הוא לשמור על הפלשתינאים ולדפוק את המתנחלים". עוד עובדה מעניינת שלא מוזכרת בכותרות של אמצעי התקשורת האחרים הם מציינים: "לא רק שאותם כרוזים לא הופצו דווקא באזור השומרון כי אם ברחבי הארץ, כלל לא הוזכרו בהם דרוזים."

ועוד, מתוך הבלוג "מדרורי על הגבעה":
ב"בוקר טוב ישראל" בגלי צהל דוווח על כרוז של "הימין הקיצוני" נגד חיילים ושוטרים דרוזים.

כמו תמיד כשמדובר על מתנחלים אין צורך להיצמד לאמת ולמה לבלבל אותנו עם עובדות הן לא ממש מעניינות אותנו.

הכרוז דיבר על שוטרים ערבים שהם פרו פלסטיניים במוצהר ועל מקרה ספציפי שקרה שבו ניסו לעשות לינץ' במתנחלים שעברו בחווארה והשוטרים לא רק שלא עזרו למתנחלים אלא עצרו אותם ואמרו להם אנחנו לא איתכם אנחנו בעד ההפלסטינים. במקרה אני שמעתי את המקרה הזה ממקור ראשון מבחור שהיה שם שמתגורר ביישוב סמוך שהיה אחד החבר'ה שבהם ניסו לבצע את הלינץ'.

מדובר על פלוגת מג"ב בעייתית מאוד שנמצאים שם שוטרים ערבים חלקם שונאי מתנחלים שכבר התלוננו עליהם רבות .

נמצאים אצלנו כרגע במאחז מעלה רחבעם 4 חיילי הגנש אחד מהם הוא בחור לא יהודי מאחד הכפרים בגליל אין לי מושג אם הוא דרוזי נוצרי מוסלמי בדואי או צ'רקסי וגם לא שאלתי .הוא הוזמן לקפה ועוגה לפני שבת ואכל אצלי ביחד עם כל החיילים בערב שבת וקיבל את היחס הכי טוב שיכול להיות . ברגעים אלו הוא מסתובב במשעולי גבעתינו ומפטרל, ואם גולן יוחפז רוצה הוא יכול לבוא ולראיין אותו על היחס שהוא קיבל ומקבל אצלנו אבל תנו לי לנחש הוא לא יעשה את זה. זה לא מעניין ולא סקסי. הרבה יותר מעניין להכפיש מתנחלים ולסכסך בין הציבור הישראלי למתנחלים, ובין הדרוזים למתנחלים.

צריכים לעשות הבדלה ברורה בין אחינו הדרוזים שכרתו איתנו ברית רואים בעצמם חלק מהארץ הזו וככאלה מתייחסים גם למתנחלים כאזרחים ישראלים שראויים ליחס הוגן ולכן גם מקבלים יחס הוגן לבין אותם שוטרים ערבים תומכי האויב שכבר היו עליהם תלונות רבות שלא ראויים לשרת במשטרת ישראל ועל משטרת ישראל להקיאם מתוכה.

ואסיים במכתב שכבר הבאתי כאן : מכתב מקצין דרוזי למאחז ביהודה:

למתיישבי מעלה רחבעם היקרים,

לא רוצה להתמקד יותר מדי במאבק שלכם,
אבל בקצרה אם תאמינו במאבק שלכם טוב טוב,
ותמקדו את כל כוחכם,הוא יתגשם (וזה משהו
שלמדתי בספר שקראתי פה: "הסוד")

אני רוצה להודות לכל אחד ואחד מכם
על היחס האנושי הנעלה והדאגה לחיילים
היה לי אחלה הגנ"ש בחיים שזה כלל שמירות,
סיורים,הכנת אוכל,דיבורים בלילות,סרטים
משחקי מחשב פשוטים...

אולי בעתיד אני והמשפחה שלי נבוא לבקר
אתכם מהצפון הרחוק.

דרורי - תודה רבה על הקפה והעוגה וההסברים
איצ`ה - תודה על הסיפורים והעברת מורשת
למשפחת יוחאי הרבש"ץ (האישה והילדים) - תודה רבה
רבה על ארוחת ערב שבת "הצמחונית" הנפלאה
והטעימה ,על השיחה וכל הצ`ופרים האחרים.

בהצלחה

היה פה
ווסים סאבק
חורפיש

נ.ב : בהגנ"ש היו איתי
אלכס ורפיין, אלי קלאטיס, שלומי אסולין

אם אספיק לצאת לעוד הגנ"ש לפני השחרור
רק "מעלה רחבעם"

אין תגובות: