אייאן חירסי: האמת על האיסלאם

אייאן חירסי (Ayaan Hirsi Ali) מתארחת בתכנית של ביל מאהר (Bill Maher). המרואיין שלצידה ברוב נימוס מנסה להעלות את הטיעון המשומש על הסובלנות הידועה של האיסלאם כלפי דתות אחרות לאורך בהסטוריה. "אחת הבעיות שיש לנו כאמריקאים, לדעתי, היא שאנחנו נוטים לראות את המוסלמים כאילו הם מיקשה אחת, אם תביט, אמממ, על השטחים הפלשתינים [ח"ו מלהזכיר את ישראל... וכדאי לשים לב לתגובתה באותו הרגע) תווכח שלמעלה מאלף שנים מוסלמים ונוצרים חיו זה לצד זה, מסגדים וכנסיות עומדים האחד ליד השני. כך שאנחנו מדברים על רדיקליזם, אבל לא תמצא לכך כל עדות שם [במזה"ת]..."
אלא שלצד האדון החביב והמתון יושבת מי שבמשך שנים נרדפת ונאלצת לחיות תחת שמירה 24 שעות ביממה בשל סכנה ברורה ומידית להרצח ע"י מוסלמים 'קיצונים', והיא קוטעת אותו כשנמאס לה לשבת בשקט ולשמוע את דקלום ה'פוליטיקל קורקט' הזה.

"אני פשוט לא מסכימה עם הדברים הללו..." "אבל כנסיות בנות אלף שנים לא משקרות!" הוא מתפרץ, "...תרשה לי, הכל היה טוב ויפה כל עוד נוצרים ויהודים הסכימו לחיות כמעמד נחות, כדִ'מִ‏‏י [בני חסות]. שילמו את המיסים המיוחדים [כמו הגִ'יזְיָה - מס גולגולת מיוחד המוטל על מי שאינם מוסלמים במדינה הנשלטת על פי חוקי האסלאם] שהוטלו עליהם כמיעוטים וכד', כל עוד זה היה המצב מבחינת המוסלמים, הם יכולים היו לשמור על הכנסיות שלהם על בתי הכנסת שלהם והכל היה בסדר גמור. אבל כעת, כאשר היהודים קיבלו מדינה עצמאית משלהם והם שולטים על אדמתם, זה כבר UnAcceptable. כך שאם כבר מדברים על ההסטוריה, אני חושבת שרצוי לאמר את הדברים כמות שהם. נכון, שואה כמו שהיתה בגרמניה לא התרחשה במזרח התיכון, אבל היה דיכוי של הד'ימים - נוצרים ויהודים. בואו נספר את הסיפור כפי שהוא באמת."


אין תגובות: