אשת עסקים אמריקאית נעצרה בריאד בירת סעודיה. האשמה: ישיבה בבית הקפה, עם גברים-עמיתים לעבודה

ריאד, פורסם ב TIMES online February 7, 2008 יארה, שם משפחתה לא נמסר לפרסום, אשת עסקים אמריקאית ממוצא ירדני, בת 37, נשואה ואם לשלושה, נתפסה בסניף של 'סטאר-באק' בריאד, ערב הסעודית, בידי ה'מוטאווין' (משטרת הדת) הסעודית, והושלכה לכלא באשמת התרועעות בחברת עמיתים לעבודה גברים, בבית קפה.יארה, מתגוררת זה שמונה שנים עם משפחתה בריאד. מנהלת ושותפה בחברת פיננסים. אותו יום, ביקרה במשרד החדש של החברה, כאשר אירעה הפסקת חשמל בבניין. היא ועמיתיה החליטו להמשיך את עבודתם בבית הקפה הסמוך, אחד הסניפים של 'סטאר-באק' האמריקאית, שם יש אינטרנט אלחוטי שאיפשר להם להמשיך בעבודתם. עניין של נוחות לא יותר.
לפתע, הופיעו מספר גברים מזוקנים בג'לביות לבנות, ניגשו אליהם ושאלו מדוע הם יושבים ביחד, הסבריה של יארה, שלבשה לבוש מוסלמי תקני (שמלה ורעלה), לא הניחו את דעתם כמובן, היא נעצרה, הוצאה מן הקפה בגסות והושלכה למעצר.
השופט בפניו הובאה נזף בה קשות, וטען כלפיה שהיא חוטאת שתגיע לגיהנום בשל חטאה. בינתיים הפעיל בעלה את קשריו המרובים בריאד והצליח לשחררה. לעת עתה.
היא המומה, כועסת וכ', אבל לא מתכוונת לעזוב את ערב הסעודית. המהפכנית רוצה לשנות (את החברה הסעודית?!) כך לפחות היא אומרת. "אם אני רוצה להביא לשינוי עלי להשאר, אם אעזוב הם ניצחו" (מי זה הם?), "אני לא יכולה להכנע למעשים הטרוריסטים של אנשים אלו" (זו משטרה חוקית מטעם השלטון...)
כמה מוזרים המערביים הללו...

אין תגובות: