פאמלה הארימן - "נערתו של צ'רצ'יל", ושל רבים אחרים...


פאמלה הארימן (דיגבי-צ'רצ'יל-האוורד), אחת הנשים החזקות שהעולם המערבי ידע. שונאיה כינו אותה "גדולת יצאניות הצמרת של המאה העשרים", אבל בשתי תקופת שונות היא הייתה יועצת הסתרים של מנהיגי העולם החופשי – צ'רצ'יל של תקופת מלחמת העולם השנייה, וארבעים שנה אח"כ של ביל קלינטון. בין שתי התקופות הללו היא עברה תהפוכות והרפתקאות שהפכו אותה לדמות נערצת בשלוש מדינות שונות.
בשנת 1957, בעת ביקורה המלכותי הראשון של המלכה אליזבת בפאריז, ניסתה נואשות לקבל הזמנה לקבלת הפנים בשגרירות, ללא הצלחה. המלכה הטרייה אמרה מפורשות שהזונה מספר אחת בפריז לא תזכה לדרוך בביתה.
בשנת 1996 מתה בפאריז והנשיא קלינטון שלח לצרפת את המטוס הנשיאותי, Air Force 1 על מנת שגופתה תוטס לארה"ב. שמונה חיילי מארינס אמריקאים נשאו את ארונה בטקס ההלוויה, וההספד נישא על ידי הנשיא עצמו שאמר בפשטות, "אני כאן היום, בזכותה".
בין לבין, פאמלה הארימן חיה חיים מדהימים. האישה הזו שבגיל 19 הייתה יועצת הסתרים לאיש הכי חזק בעולם המערבי (חותנה ווינסטון צ'רצ'יל), ובגיל 73 גרמה לאיש אחר ממדינה אחרת להיות האיש החזק בעולם המערבי, חיה חיים שאנשים אחרים לא היו מספיקים לחיות גם בשלוש תקופות חיים שונות.
הסיפור המלא המרתק באתר טופס 630 של מיכאל זילברמן.

אין תגובות: